יותר מאלף אזרחים תרמו 100 אלף שקל למאבק במאגר הביומטרי

יותר מאלף אזרחים תרמו 100 אלף שקל למאבק במאגר הביומטרי. זאת, בעקבות הכרזת שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי. התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה לגולשים וביקשה סיוע על מנת לעתור לבג"ץ כנגד המאגר הביומטרי. בתנועה לזכויות דיגיטליות הסבירו: "אחרי שש שנים של מאבק, הכריז היום שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי. בניגוד לכל מדינות העולם המערבי, רק בישראל יאספו טביעות אצבע ותמונות פנים של כלל אזרחי המדינה ויאגרו אותן. בניגוד לדעתם של הממונה על היישומים הביומטריים וראש המטה ללוחמה בטרור, יחשפו אתכם לסיכונים החמורים שבדליפת המאגר. בניגוד לדעתם של 74 ממדעני אבטחת המידע וההצפנה הטובים בישראל, מנסה שר הפנים למכור לכם שהמאגר הזה מאובטח, ושהוא לא ידלוף לעולם. בניגוד לדעתם של 70% מאזרחי ישראל שבשלוש השנים האחרונות מסרבים בעיקשות להיכנס למאגר".

2017-01-02_200020

ועוד הוסיפו "שר הפנים טועה. אחרי שבכל יום אנחנו שומעים על תמונות שנגנבות ומאגרים שנפרצים, לאחר שמאגר עובדי המדינה של הממשל האמריקאי נפרץ ולמעלה מ-20 מיליון טביעות אצבע ופרטים אישיים של עובדי המדינה האמריקאים דלפו, לאחר שיאהו, eBay וTarget נפרצו אף הם, חבל ששר הפנים לא מבין אף אחד לא חסין. כי אפילו משרד רה"מ אומר ש'אירוע דלף ממאגר ביומטרי עלול לגרום לפגיעה בפרטיות, לפגיעה פיזית ו/או כלכלית ובמקרי קיצון להפללת אנשים חים מפשע, לפגיעה בביטחון המדינה וניהולה התקין'".

יצוין שלקמפיין התנועה לזכויות דיגיטליות התגייסו סדרה של אמנים, מובילי דעת קהל ואנשי רוח בהם דנה ברגר, מוטי גילת, ריקי בליך, עדי גילת, יהלי סובול, יריב בש (SpaceIL) ואחרים. כמו כן, לאור הארכת הפיילוט הביומטרי קוראים בתנועה לזכויות דיגיטליות לאזרחי ישראל שלא להוציא תיעוד חכם לפחות בחודשיים הקרובים. בתנועה מסרו כי: "קול ההיגיון מתחיל להישמע בכנסת. כבר עכשיו מבינים חברי הכנסת כי אין שום צורך בטביעות האצבע, והחוק המוצע שמונח על שולחן הכנסת לא עומד לחייב את האזרחים להכניס את טביעות האצבע למאגר. אנחנו מאמינים ומקווים שאורו של השכל הישר ימשיך להאיר על תהליכי החקיקה בכנסת וכי המאגר יבוטל, גם אגירת טביעות האצבע וגם אגירת תצלומי הפנים. אך בינתיים, בתקופת אי הוודאות, אנו קוראים לאזרחי ישראל שלא לקחת דרכונים או תעודות זהות ביומטריות, לפחות עד שיתקבל החוק המקל בנושא".

היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות, עו"ד יהונתן קלינגר הדגיש כי: "בעוד ששר הפנים החליט כבר שטביעות האצבע של אזרחים לא ישמרו במאגר הביומטרי, מגיע משרד הפנים ומסביר שהוא אינו ערוך לכך ודורש חודשיים שבהם הוא לא יאפשר לאזרחים לקבל תעודות חכמות בלי שיתנדבו לניסוי ויתנו את טביעת האצבע שלהם. אנחנו קוראים לאזרחים לסרב להצטרף לניסוי שכן בעוד חודשיים יוכלו לקבל את אותה התעודה בלי שטביעות האצבע שלהם ישמרו במאגר". עוד הוסיף קלינגר "העובדה שמשרד הפנים מגיע בתירוץ של אי מוכנות היום לא חדשה, ואני לא מצפה שהם יעשו משהו אחר בסוף הפיילוט. עוד פתאום אחרי שהשר החליט שאין טביעות אצבע הם עוד עשויים לבוא עם תירוץ שהם לא יכולים למחוק את הטביעות".

עוד בנושא: https://no2bio.org