יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצרק'סיות וחבר מרכז הליכוד קורא לא להצביע לנתניהו

יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ג'אבר חמוד, ראש מועצת סאג'ור, קרא אמש (שלישי) בריאיון ששודר בערוץ 12 לא לצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הקרובות. לדבריו "נתניהו יכול לחבק כל מגזר. הם גם יגלו ומהר שהחיבוק הזה זה חיבוק דוב".

ראש מועצת סאג'ור ג'אבר חמוד: לא להצביע לנתניהו (צילום מסך: ערוץ 12)

 

"באתי לפה לזעוק את זעקת העדה הדרוזית – כ-180 אלף תושבים דרוזים. עדה שהיא מהווה סמן ימני ונאמנות", אמר חמוד בראיון. "משהו עובר על מדינת ישראל בשנים האחרונות. זה התחיל מחוק הלאום, עבר לחוק קמיניץ". כשנשאל האם בתור חבר מרכז הליכוד יצביע להם בבחירות הקרובות השיב חמוד באופן חד וברור: "אני לא מתכוון להצביע לנתניהו". יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות קרא לדרוזים, לצ'רקסים ולכל מי שמכבד את העדה שלו לנהוג כמוהו.

"הוא (נתניהו) אמר פעם 'נוהרים לקלפיות'. אני רוצה שהעדה הדרוזית תנהר לקלפיות – תצאו לקלפיות, תצביעו. ומי שראה אותנו כשקופים וזלזל בנו – אנחנו נחזיר לו באותו מטבע", קרא חמוד והדגיש שאין לו מועמד מועדף: "אצלנו הכל פתוח חוץ מנתניהו ומבני גנץ כי גם הוא זלזל בעדה הדרוזית". חמוד פרץ בבכי במהלך השידור והדגיש: "אנחנו נותנים הכל, אנחנו נשבענו אמונים למדינת ישראל. ולא רק נשבענו – גם עשינו. בתי העלמין בבית ג'אן, בחורפש ובכל היישובים הדרוזים מצרים על כך. ממשלת נתניהו פשוט מתעלמת והיא מתעללת בנו. אני מקווה שזה ייעצר כמה שיותר מהר כי המצב רותח ואני מקווה שלא נגיע לנקודת האל-חזור".