יו"ר חד"ש בהסתדרות: ממשלת הימין של נתניהו הכריזה מלחמה על מעמד הפועלים

האגף לקידום השוויון בהסתדרות קיים ביום ראשון אחרון, בבית ברל, יום עיון להעלאת המודעות לזכויות העובדים, בהשתתפות עשרות עובדים, חברי וועדים ופעילי איגוד מקצועי שונים. יו"ר האגף, דח'יל חאמד, אמר בתחילת המפגש: "אנו תומכים במאבקם הצודק של העובדים הסוציאליים. ממשלת הימין הקיצוני של ראש הממשלה נתניהו הכריזה מלחמה על מעמד הפועלים". חאמד התייחס לצעדים הארגוניים בהם נוקטים העובדים הסוציאליים העקבות האלימות הגוברת כלפיהם.

2018-11-14_190108

דח'יל חאמד, יו"ר האגף לקידום השוויון בהסתדרות, בעת פתיחת יום עיון הפעילים ביום ראשון האחרון, בבית ברל (צילום: האגף לשוויון)

יום העיון התקיים בהשתתפות עשרות עובדים וחברי וועדי עובדים ממרחבים ומקצועות שונים, בהם מזכירות בבתי ספר, סייעות גננות ועובדות מתנ"ס, ופעילי איגוד מקצועי שונים, כמו גם פעילים חברתיים למען זכויות אנשים עם מוגבלויות. בכנס לקחו חלק מייסם ג'לג'ולי, ח'יתאם ואכד וסמר סמארה, מאג'ד אבו יונס, כאמל ברגותי וג'מיל אבו ראס ראשי סיעות חד"ש בהסתדרות ובנעמ"ת.

בין ההרצאות: קריאת תלוש השכר בהנחיית שלמה שטרן, לשעבר ראש חטיבת עובדי חינוך בהסתדרות, וזכויות העובדים הבסיסיות שהעבירה עו"ד מור סולר, חברת בינ"ה מטעם סיעת חד"ש ומומחית לענייני עבודה.

נמסר כי יום עיון זה הוא המשך למספר כנסים שקיים בעבר האגף שמטרתם להרחיב את הידע האיגוד מקצועי בקרב קבוצות עובדים שונות ובקרב בני משפחותיהם, וכדי להעמיק את המודעות לזכויות בקרב ציבור העובדים – בעקבות איאכיפה של חוקים והסכמים קיבוציים שונים.

בדברי הפתיחה ליום העיון הדגיש חאמד: "ממשלת הימין הקיצוני, שהיא קיצונית הן מדינית והן כלכלית, ושמשרתת את הטייקונים ובעלי ההון, הכריזה יחד איתם מלחמה נגד מעמד הפועלים. יחד הם מנסים להגביל ולשלול את זכות השביתה ופועלים כנגד כל התארגנות עובדים חדשה, כמו גם מעכבים חתימה על הסכמים אשר יאפשרו לאדם העובד להתפרנס ולפרנס את בני משפחתו בכבוד. אנו מדגישים מכאן את הצורך בהזדהות ובסולידריות בין כל העובדים, ומביעים את הזדהותנו עם כל מאבקי הפועלים בסקטורים השונים, ובייחוד את תמיכתנו במאבקם הצודק של האנשים עם המוגבלויות בדרישתם להשוות את הקצבה לשכר המינימום ובמאבקם הצודק של העובדים הסוציאליים נגד גל האלימות המופעל נגדםאנו קוראים לשרים כחלון וכץ: דמם של העובדים הסוציאליים אינו הפקר, אנו דורשים להקצות את התקציבים הדרושים על מנת שיעבדו בתנאים אנושיים".