יו"ר חדש אבל הגזענות ישנה: גבאי הכריז שלא יישב עם הרשימה המשותפת

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר היום (שבת) כי לא יחבור לרשימה המשותפת כדי להרכיב ממשלה. "לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. גבאי הוסיף כי כדי להרכיב את הממשלה הבאה, "אנחנו צריכים באזור ה-27 מנדטים ושלפיד יהיה באזור ה-11".

2017-10-14_162916

גבאי לא היה חד משמעי כאשר נשאל על ישיבה על מפלגת "כולנו": "בסופו של דבר כל אחד רוצה להשפיע, כולם רוצים להיות בקו גבאי גם ציין כי קרוב לוודאי שציפי לבני תשוריין במפלגתו והוסיף: "אני מקווה שבוגי יעלון יחזור למפלגת העבודה".

 בהתייחסו לנאומו מחרחר מלחמה שנשא אמש נשיא ארה"ב, דונלר טרמאפ, אמר גבאי "ראינו נאום מאוד יפה. טראמפ אמר כבר פעמיים לקונגרס שאיראן עומדת בהסכם. איראן איום אמיתי על ישראל, אך לא קיומי". 

כשנשאל לגבי מהו השלב הבא מבחינתו מול איראן, ענה ש"צריך להמשיך וללחוץ שיהיו סנקציות בעיקר בתחום הטרור. אני מקווה שטראמפ יעשה גם את השלב השני ולא רק יסתפק בנאומים".

 על הודעת הפרישה מאונסק"ו אמר גבאי "אם האמריקנים יעזבו את אונסק"ו, גם אנחנו לא צריכים להיות שם. וזה לא משנה מי המנכ"ל. בסוף המנכ"ל הוא רק מנכ"ל". השבוע כתב גבאי בדף הפייסבוק שלו שהוא מברך את ארצות הברית "על החלטה נכונה לפרוש מחברות באונסק"ו. אונסק"ו לא עוסק בתרבות אלא בעיוות ההיסטוריה היהודית ובפוליטיקה של סמלים. מובן מאליו שגם ישראל צריכה לפרוש מארגון שאיבד קשר עם המציאות".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) תקף אחה"צ בחריפות את דבריו של יו"ר העבודה ב"שבתרבות" בבארשבע: "גבאי שופך שמן למדורת השנאה כלפי הרשימה המשותפת וכלפי מאות אלפי אזרחים הערבים והיהודים שבחרו בה. כך לא מחליפים את שלטון הימין רק מחזקים אותו".

ח"כ ג'בארין הוסיף כי ש"במקום להצהיר שהרשימה המשותפת היא חלק בלתי נפרד מהמפה הפוליטית בישראל ושבתנאים מסוימים, אף תהיה חלק המאמץ להחליף את השלטון ולהפוך חלק ממנו, גבאי העדיף את דרך ההדרה. כך היה עשה אהוד ברק כאשר לא הזמין את חד"ש ואת הרשימות הערביות למו"מ קואליציוני ב-1999, וכולנו יודעים מההיה סופו הפוליטי".

"אם גבאי רואה עצמו אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו הוא חייב לאמץ גישה אחרת לשיח ההדרה והשנאה. גישה הדוגלת בהכללה וכבוד לכל האזרחים", הדגיש.