יו"ר ועד הכבאים זומן לשימוע לפני פיטורין: המחאה בוטלה בגלל השריפות הרבות

יו"ר ועד הכבאים, אבי אנקורי, זומן לשימוע לפני פיטורין. זימונו של אנקורי, הנמצא בסכסוך עבודה עם נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, גרר אחריו איום להשבתת פעילות הנציבות עלידי ההסתדרות. יו"ר הסתדרות, ארנון בר דוד, מסר על שביתה שירותי הכבאות וההצלה בכל התחנות אם לא יבוטל זימונו של אנקורי לשימוע בתוך 24 שעות.

בר דוד פנה במכתב חריף לנציב הכבאות שמחי תוך שהוא מאשים אותו בהריסת הנציבות. "קיבלת מערך כבאות לתפארת והחרבת כל חלקה טובה", כתב. הכבאים אף התכוונו להפגין מחר מול משרדי הממשלה, אך ביטלו את מחאתם בעקובות גל השריפות של הימים האחרונים.

אחת השריפות עמן התמודדו אמש הכבאים (צילום: ארגון הכבאים)

מארגון הכבאים נמסר ש"מתוך גילוי אחריות בימים של מאבק קשה בשריפות, החליט ועד עובדי הכבאות לדחות את ההפגנה שתוכננה מול משרד ראש הממשלה, הפגנה שבה רצינו להתריע על מצבו הקשה של מערך הכבאות ולהתריע מפני אסון. אנחנו מודים למאות הכבאים שרצו לבוא ולמחות ולחברינו בוועדי העובדים ברחבי הארץ שרצו לבוא ולהזדהות".

"לצערנו הנהלת מערך הכיבוי פועלת בדרך של משחקי אגו ומלחמות אישיות. זו אינה דרכנו, אנחנו כאן עם הלב והנשמה להציל חיים. כבאים לא משחקים באש.
נסיגתו של הנציב מההחלטה השערורייתית על הליך שימוע לפני פיטורין ליו"ר ארגון העובדים, לא מסירה מסדר יומנו את הפגיעה המתמשכת בכם העובדים, בכבודכם ובמקצועיות שלכם. הקרב הוא הקרב של כולנו. מכבי האש הם הבית שלנו ונמשיך להילחם עליו", נאמר עוד בהודעת הארגון.