יו"ר הרשימה המשותפת: נתניהו ולפיד לא יצליחו להרכיב ממשלה ויהיו בחירות בספטמבר

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש) ועמיתו ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) עומדים להיפגש היום עם יו"ר יש עתיד, ח"כ אירי לפיד לקראת סבב התייעצויות אצל נשיא המדינה שיתקיים ביום הקרוב.

בראיון לרדיו "מכאן" בערבית, אמר אתמול עודה: "אנחנו נגיד ללפיד בסופו של דבר תגיע ל-55 ממליצים, אחר כך נהיה מוכנים לכל מהלך פוליטי שיהיה טוב בעינינו". אחר מכן עודה הצהיר כי "תרשמו אצלכם – לפיד לא יצליח. יהיו בחירות חמישיות בספטמבר". עוד הוסיף עודה כי ‏"נתניהו לא יכול להגיע ל-61, וגם לא המחנה הנגדי. לכן כל מה שקורה עכשיו אינו רציני".

את מצעד ההמלצות בבית הנשיא יפתחו ביום שני הקרוב בשעה 09:30 נציגי סיעת הליכוד ואחריו כל 45 דקות יגיעו הסיעות הבאות בתור, לפי גודלן, כשסיעת הרשימה המשותפת  אמורה להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין בשעה 17:30. כמו פעמים קודמות, בית הנשיא ישדר בשידור חי את המפגשים של ריבלין עם נציגי הסיעות.

לקראת סביב התייעצויות אצל נשיא המדינה, הלשכה הפוליטית של בל״ד החליטה אמש לא להמליץ על אף מועמד לראשות הממשלה. על אף המגעים בין הרשימה המשותפת למתנגדי נתניהו בסיעת בל"ד הכריזו כי הם לא ישנו את מדיניותם הקבועה ולא ימליצו על אף אחד. "אין כיום אף מועמד רציני שמוכן להתחייב לביטול המדיניות של דחיקת החברה הערבית לשוליים. לנו בבל״ד אין מה לחפש במאבקים הפנימיים במחנה הימין הישראלי, ולא נלך שולל אחר אשליות ושקרים של השמאל הציוני", כך בהודעה. אתמול גם פורסם ב"ישראל היום" כי מפלגת רע"מ האסלאמית החליטה לתמוך בממשלה הימין הגזעני שתקום בראשות בנימין נתניהו. בנוסף, הבכיר הבהיר כי למרות שההחלטה נפלה, היא אינה סופית ועשויה להשתנות בהתאם להיענות של נתניהו לדרישות המפלגה.