יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: נפיל כל ממשלה עם ליברמן

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) התייחס הבוקר (ראשון) לדבריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ כי יקים ממשלת מיעוט שתכלול את ישראל ביתנו, והבהיר: "נפיל כל ממשלה עם ליברמן. אם גנץ יבוא איתו אנחנו נצביע נגד. עם גישה כזאת של סיפוח וגזענות כלפי ערבים אין מה לדבר על המלצה". כך אמר בריאיון שפורסם באתר וויינט.

ח"כ עודה בריאיון שפורסם הבוקר באתר וויינט (צילום מסך)

יצוין שגנץ אמר אתמול כי חברי הרשימה המשותפת "לא יוכלו להיות חלק" מממשלתו, והסביר כי לא יזדקק אפילו לתמיכתם מבחוץ. "ממשלת מיעוט בשלב הראשון תתבסס על עבודהגשרמרצ, כחול לבן ענקית, ליברמן שאמר שלא רוצה בחירות רביעיות, ועוד שותפים נוספים. לא יהיה בכך צורך".

אתה בעצם רומז שמאחורי הקלעים יש מגעים, יש שיחות, רמיזות, זה רק קמפיין?

"אין מגעים ואין כלום. הקמפיין הגזעני של גנץ  הוא חיקוי חיוור לימין. שם אנחנו לא נמצאים, יש חלופה לא רק לערבים אלא גם ליהודים הדמוקרטיים: הרשימה המשותפת שרוצה רוב אזרחי ולא את המונח הגזעני של רוב יהודי".

בשלב הזה אתם עדיין שוקלים להמליץ עליו?

"עם גישה כזאת אין על מה לדבר. גישה של סיפוח חד צדדי ושל גזענות כלפי אזרחים ערבים. אני שואב את הלגיטימציה שלי מהיותי אזרח, נבחר ע"י הציבור שלי, מי שמדבר על רוב יהודי הוא גזען כלפיי, אנחנו נהיה בכיוון אחר, בכיוון דמוקרטי ואנחנו קוראים ליהודים להצטרף לכיוון הזה".

אם גנץ מציג ממשלה עם ליברמן אתם תצביעו נגד?

"אנחנו נפיל כל ממשלה עם ליברמן. אנחנו רוצים גישה אחרת. לא שינוי טקטי של 'רק להחליף את ביבי' אלא שינוי מהותי של החלפת המדיניות הגזענית". עודה הוסיף לגבי ליברמן: "אדם שהגה את רעיון הטרנספר נגד תושבי המשולש, בן אדם שרואה שאני אזרח לא לגיטימי, בן אדם כזה אנחנו צריכים להוקיע, להוציא אותו מכל לגיטימציה".