יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה נפגש בוותיקן האפיפיור פרנציסקוס

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש) הגיע היום (רביעי) לסדרת פגישות בוותיקן שהחל במפגש עם האפיפיור פרנציסקוס ולאחר מכן קיים פגישות עם מזכיר המדינה, הקרדינל פייטרו פארולין ועם ראש המועצה האפיפיורית לכנסיות המזרחיות, הקרדינל לאונרדו סנדרי.

2017-06-28_213519

ח"כ עודה העביר לאפיפיור מזכר פנייה לוותיקן העוסק בהיסטוריה ובמעמד של האזרחים הערבים בישראל ובמאבק של הציבור הערבי למען שוויון, דמוקרטיה ושלום. המזכר עסק בין היתר במצבם של בתי הספר הכנסייתיים, בתי ספר שתמיד נחשבו מהטובים במדינה וחינכו דורות של תלמדים ותלמידות מכל הדתות, אך נמצאים בשנים האחרונות במצוקה תקציבית קשה הנובעת מתת תקצוב ואפליה ממשלתית.

בפגישה עם מזכיר המדינה, הקרדינל פייטרו פארולין, נידנו סוגיות מדיניות ופוליטיות, ח"כ עודה דיבר על הדחיפות בסיום הכיבוש והחשיבות של הסכם שלום לאזור כולו והעלה את בקשתם של תושבי הכפרים העקורים איקרית ובירעם לחזור לכפריהם, כפי שהמדינה התחייבה בפניהם שוב ושוב לאורך השנים. בנוסף דנו בסוגית מניעת איחוד המשפחות שמונעת ממשפחות פלסטיניות לחיות ביחד חיים של כבוד.

ח"כ עודה העניק לאפיפיור ציור של הציירת הנצרתית, אריג׳ לאון. ציור שבו נראית מרים הקדושה פורמת הקשרים מעל לכנסיית הבשורה בנצרת, על רקע הנוף הגלילי של האזור.