יו"ר הרשימה המשותפת: התמיכה בסיפוח – כניעה חמורה של בני גנץ

לאחר שהליכוד וכחול לבן הגיעו להבנות על סיפוח חלקים מהשטחים הפלסטינים הכבושים, במסגרת המגעים להקמת ממשלת אחדות ימנית , כחול לבן מסרה אמש (שני) כי "בליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות זאת הופסק המשא ומתן". פיצוץ המגעים הגיע לאחר שמוקדם יותר היום, גורמים במשא ומתן אמרו כי בין הצדדים "הושגו הבנות בכל הנושאים", וכי "העבודה כעת על ניסוחים בלבד. יש ‏סיכוי גבוה להודעה על חתימת הסכם קואליציוני עוד הערב".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש), הגיב לדיווחים לפיהם הושגה הסכמה על הסיפוח ואמר "הכניעה של גנץ בנושא הסיפוח היא החמורה מכולם. משמעותה חיסול כל סיכוי לשלום ויסודה של מדינת אפרטהייד עם אזרחים יהודים ונתינים פלסטינים. דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי כולם תלויים בשלום צודק וסיום הכיבוש". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיפה: "הסיכומים בין גנץ לנתניהו על עסקת המאה של טראמפ מסוכנות. גנץ מאפשר ממשלת ימין עמוק שתמסד את המשך הכיבוש ואת האפרטהייד. הוא גרוע לא פחות מנתניהו". לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "הכניעה של גנץ לימין המשיחי מבישה. ממשלת האחדות הנרקמת תמשיך להוביל את שני העמים לאסון ולהעמיק את הכיבוש ומפעל ההתנחלות. קשה שלא להזדעזע מהציניות של נתניהו וגנץ, שמדברים על סיפוח בחסות ממשלת חירום". "הם הבטיחו לטפל בקורונה, אבל הולכים לגזור על כולנו חיים על החרב ועוד דם", דברי ג'בארין.

יצוין שהוועדה המסדרת אישרה אתמול את בקשתו של מפלגת העבודה לפרק את השותפות עם מרצ והיו"ר ח"כ עמיר פרץ הודיע כי הוא פועל לאיחוד בין מפלגתו לכחול לבן. זאת, בדרך להצטרפות העבודה לממשלת הימין הגזענית והניאוליברלית של הליכוד. ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) מתח ביקורת חריפה על המהלך. "אני מאוד נבוך לאור מה שאני שומע פה, שקופצים לעגלה הריקה שנקראת ממשלת נתניהו המתגבשת", אמר כסיף. "נתניהו הוכיח את עצמו ככישלון, כגזען וכשקרן פתולוגי. אדם שיש נגדו שלושה כתבי אישום חמורים. מדובר באחראי הראשי להזנחת מערכת הבריאות ולקריסתה. זה מביך שנותנים לו לגיטימציה למישהו שהרס את החברה עד היסוד".