יו"ר הרשימה המשותפת הצביע בחיפה: אין שינוי אמיתי ללא שותפות יהודית-ערבית

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הצביע הבוקר (שני) בקלפי בשכונת כבביר בחיפה ואמר כי לא ניתן לעשות שינוני עמוק במדינה בלי שותפות בין ערבים ליהודים". עוד הוא אמר לעיתונאים הרבים שהגיעו כדי לסקר את הצבעתו כי "בבחירות הללו אנחנו נקבל 15 מנדטים מהציבור הערבי. את המנדט ה-16 נקבל מהציבור היהודידמוקרטי. כולם מבינים שאיאפשר לעשות את השינוי העמוק במדינה ללא שותפות אמיתית בין ערבים לבין יהודים דמוקרטים. אנחנו מבינים שאנחנו לבד לא יכולים, אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי". לדבריו, "אנחנו נעשה הכל בשביל לצאת מהיום הזה יותר חזקים ויותר משפיעים".

ח"כ איימן עודה, הבוקר, בעת הצבעתו בחיפה (צילום: זו הדרך)

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הצביעה בבוקר בקלפי בעירה עכו

ומסרה לעיתונאים: "אנחנו מרגישים את השטח – והשטח איתנו. הרשימה המשותפת תהיה הפתעת הבחירות האלה. כשנגיע ל-16 מנדטים לנתניהו לא תהיה ממשלה. הקולות של הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטים היהודים יביאו לגיטימציה שלא יהיה ניתן להתעלם ממנה". ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הצביע בקלפי ברחובות ואמר: "הימין הקדיש קמפיין שלם להכפשות גזעניות. התשובה שלנו תהיה משותפת גדולה. 16 מנדטים של שלום, שוויון, וצדק חברתי".

לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש –הרשימה המשותפת) שהצביע באום אלפחם: "הבחירות הללו גורליות ועשויות להיות היסטוריות מפני שזו ההזדמנות שלנו לשלוח את נתניהו הביתה. אם לרשימה המשותפת יהיו 16 מנדטים, וזה מסתמן כאפשרי מאוד, לנתניהו לא תהיה ממשלה. נתניהו המושחת, שהסית נגד האזרחים הערבים ושפעל להנצחת הכיבוש ולהעמקת ההתנחלויות, צריך ללכת הביתה לאחר יותר מעשור. זה יהיה צדק פואטי אם קולותיהם של מאות אלפי אזרחים ערבים ושותפיהם היהודים הדמוקרטים ישלחו אותו הביתה. וזאת, שבועות לאחר פרסום תוכנית המאה, שבתוכה גם סעיף המניח את היסודות לטרנספר של מאות אלפים".