יו"ר הרשימה המשותפת: אנחנו רוצים להפיל את נתניהו אבל אנחנו לא בכיס של גנץ

"אנחנו רוצים להפיל את נתניהו אבל אנחנו לא בכיס של גנץ", כך אמר אתמול (שני) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בריאיון ששודר באולפן אתר וויינט. הוא גם התייחס לחוק המצלמות וחלופה של הימין, קבוצות מתנחלים שיגיעו ליום הבחירות לתחנות הקלפי ביישובים הערבים, ואמר "לא יאיימו עלינו, לא יפחידו אותנו, לא ירתיעו אותנו. אנחנו דווקא נשתמש בזה כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב האזרחים הערבים, כי האזרחים הערבים מבינים כמה הקול שלהם חשוב ומכריע בבחירות האלו".

ח"כ איימן עודה, הבוקר, בשיחה עם תלמידים בבית ספר תיכון בחיפה (צילום: זו הדרך)

 עודה הוסיף כי "אם יש מצלמות זה צריך להיות על ידי הוועדה (ועדת הבחירות המרכזית, מ"א) ולא על ידי מפלגות, זה צריך להיות לכולם ולא רק לציבור מסוים, זה צריך להיות בתקופה נורמלית, לא שבוע לפני הבחירות". עוד הוא הדגיש "כי כבר בבחירות הקודמות הגילוי של המצלמות על פעילי הליכוד בקלפיות במגזר הערבי הרתיעה אנשים מלהצביע: "אנשים פחדו, לא הבינו למה מצלמים אותם, ולמה רק נגד הערבים. הפכנו למיעוט נרדף, אין ראש ממשלה שהסית נגדנו כמו בנימין נתניהו. הוא מסית נגדנו כל הזמן, מדבר על מצלמות, על 'ערבים נוהרים', על איך לפגוע בעוצמה שלהם, על זה שיש בנגב קלפי שרחוק 50 קילומטר ממקום מגורים של אנשים. עושים את כל הדברים כדי שלא נצביע. מבחינת זיופים, יש חקירה רק על קלפי אחד. יש בו עלייה דרמטית של הליכוד, הליכוד מזייפים ובוכים". הוא טען כי נתניהו: "הוא בונה לעצמו מפלט אחרי הבחירות אם הוא יפסיד".

עודה הסביר כי נתניהו מבקש לייצר מהומה בקלפיות במגזר הערבי ואומר כי הוא חושש מהפרעה לבחירה החופשית בקרב האזרחים הערבים: "יעשו כל מיני חסמים בשביל שהאזרחים הערבים לא יגיעו לקלפי".

לא יוקם גוש חוסם על כחול לבן, הכריז, כי "בני גנץ כבר בחר ממשלת אחדות לאומית". הוא הוסיף: "בפעם הראשונה בהיסטוריה יהיה ערבי יו"ר האופוזיציה, זו עמדה מאוד מעניינת – ראש הממשלה ידבר עם יו"ר האופוזיציה, יבוא נשיא מדינה בעולם וידבר גם איתי, על חוק הלאום, על הכפרים בנגב, על חוקי האפרטהייד, וגם ישמע תדריך בטחוני פעם בחודש, אני אשמח". על האפשרות שבכל זאת יהיה צורך בגוש חוסם עם כחול לבן, אמר עוד כי גנץ יצטרך לעמוד בכמה תנאים, בהם "משא ומתן רציני של שנה למען סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל והזרמת כספים והנמכת השיח הגזעני במדינה".