יו"ר הקואליציה נפל על הראש: רוצה לשלול את אזרחותו של מנכ"ל בצלם

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר בתכניתו של חיים אתגר "מה אתם אומרים" ששודרה אמש (שישי) בערוץ 2 כי הוא בוחן משפטית אפשרות לשלילת אזרחותו של מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד. ח"כ ביטן אמר כי מעשיו של אלעד במועצת הביטחון של האו"ם, שם קרא לחברות במועצה לנקוט בפעולה אקטיבית נגד הכיבוש וההתנחלויות הם "בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראלי כלפי המדינה", ועל כן "ראוי לו שימצא אזרחות אחרת".

2016-10-22_154047

מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד (צילום מסך: הטלוויזיה החברתית)

בשבוע שעבר נאם אלעד בדיון מועצת הביטחון שעסק בהתנחלויות, וקרא לחברות המועצה לפעול לסיום הכיבוש. "כמה עוד בתי פלסטינים צריכים להיהרס עד שאנשים יבינו שמילים ללא מעשים לא משפיעות כלל על ישראל?" אמר. "אנחנו זקוקים לעזרתכם. הפלסטינים צריכים לקבל את זכויותיהם. הכיבוש חייב להסתיים ומועצת הביטחון חייבת לפעול עכשיו". מלבד אלעד נשאה דברים בדיון גם לארה פרידמן, נציגת ארגון ידידי "שלום עכשיו" בארה"ב.

מארגון "בצלם" נמסר כי "כמעט חמישים שנה שלפלסטינים אין אזרחות ואין זכויות. עכשיו יו"ר הקואליציה, שלוחו של ראש הממשלה, רוצה לשלול אזרחות ממי שמדבר נגד מציאות זו". לדברי הארגון "האיומים הללו לא ירתיעו את בצלם ואת מאות אלפי הישראלים המתנגדים לכיבוש". לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "דוד ביטן התבלבל לגמרי. סליחה, טעות. דוד ביטן הוא רק השליח פה. נתניהו, המושך בחוטים, התבלבל לגמרי. אז בואו נזכיר להם שהמדינה לא שייכת להם. שהאזרחות היא לא טובה שהם עושים לנו, היא זכות. בואו נזכיר להם איך נקרא משטר ששולל אזרחות ממי שלא מסכים עם המנהיג. ולא פחות חשוב, בואו נזכיר להם שלשני העמים בארץ יהיה עתיד של עצמאות ושלום או שמלחמות נצח יחריבו אותו לכולנו".

קטעים מנאומו של חגי אלעד פורסמו בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2016break/10/G39_2016.pdf