יו"ר הוועדה לזכויות הילד דורש להחריג את מסגרות החינוך לגיל הרך מהסגר

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), פנה אתמול (רביעי) ליו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), בבקשה להחריג את מסגרות החינוך לגיל הרך מהסגר המתוכנן. הוועדה בראשות ג'בארין קיבלה פניות רבות מהורים מודאגים, שטענו כי הם וילדיהם עדיין מתמודדים עם קשיי הסתגלות למסגרות לאחר תקופה ארוכה, והסגר צפוי להחזיר אותם לנקודת ההתחלה בעוד כחודש ואולי אף מאוחר מכך.

ג'בארין הסביר במכתבו גם כי הורים שיורשו לעבוד, במסגרת הגדרתם כ"עובדים חיוניים", לא יוכלו לעשות זאת מפני שלא יהיה גורם שייתן מענה לפעוטות בשעות היום. "אני מקבל פניות של הורים רבים שנפגעים מחוסר הוודאות של התנהלות הממשלה. אפשר וצריך לשמור על בריאות ושלום הציבור וגם לספק פתרונות למאות אלפי הורים וילדים שנפגעים מהמשבר", אמר ח"כ ג'בארין. לדברי שר הרווחה איציק שמולי "מסגרות הגיל הרך אצלנו הם פחות מחצי אחוז מהמוסדות עם תחלואה ואין הצדקה לסגירת מאות אלפי הורים בהפתעה, דבר שאינו עולה בקנה אחד גם עם הרצון שהמשק יעבוד. אני בספק גם אם יוכלו לעמוד בזה מעשית מעכשיו לעכשיו".

יצוין שח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת) מחה אתמול על הסגירה הפתאומית של מערכת החינוך, יממה לפני תחילת הסגר. לדבריו "הסגירה משקפת את האופן שבו מנוהלת המדינה בזמן הקורונה. ההורים מתחילים את הסגר ביום שישי וילדים יום לפני. הזוי. במדינות מתקדמות אחרות ההפך הוא הנכון".