יוצאי אתיופיה יפגינו ביום רביעי בצומת עזריאלי בתל אביב נגד אלימות המשטרה

יוצאי אתיופיה מתכננים לקיים ביום רביעי בצהריים הפגנת ענק נגד אלימות המשטרה בצומת עזריאלי בתל אביב. זאת, בעקבות האירוע שבמהלכו נורה למוות יהודה ביאדגה, בן ה-24, על ידי שוטר בבת ים. ביאדגה נורה למוות לאחר שהתקרב חמוש בסכין לשוטר שהגיע לעצור אותו.

2019-01-28_195329

משפחתו של ביאדגה טענה אתמול (ראשון) כי הירי בבנה לא היה מוצדק וכי גרסת המשטרה לאירוע שקרית. כך נאמר במהלך במסיבת עיתונאים שכינסה. גיסו של ביאדגה, הגוס ווביו, העיד כי "יהודה יצא מהבית עם סכין. אני התקשרתי למשטרה. הסתובב הבנאדם 51 דקות עם סכין. מה עשה יס"מ? הגיע עם האופנוע, ראה שחור אתיופי עם סכין, לא חשב פעמיים, נתן לו שני כדורים". 

פרקליטם של המשפחה עו"ד צחי לסרי הציג תרשימים המתארים לטענתו את הדרך שעשה ביאדגה טרם נורה. "לצערנו במהלך השבוע אנחנו עדיין שומעים איך משטרת ישראל שופכת את דמו שוב פעם ולכן אנחנו רוצים להציג כמה ממצאים כדי שכולם יראו את האמת ואנחנו נפעל שגם מח"ש יקבלו את כל החומרים והעדויות בהקדם". 

לסרי קרא למעורבים בפרשה להגיש את התפטרותם. "אנחנו מבקשים להוציא לחופשה כפויה לאלתר את כל הדרגים המעורבים במחדל הזה. משטרת ישראל יוצאת מגדרה כשהיא רוצההיא חוקרת את אנשיה שלה, אוספת בעצמה ראיות. לו מישהו היה מגיע לזירה שחבר שלו מעורב היו עוצרים אותו על שיבוש הליכי משפט", אמר לסרי. "משטרת ישראל החזירה את האדם לעבודה שלו. אנחנו מצפים שהאמת הבסיסית כל כך תפסיק להיות מטושטשת על ידי המשטרה. אירוע מיידי זה לא. מספיק לשקר. הוא לא קפץ על השוטר מאיזה מחבוא. ארדן קח בבקשה אחריות, אתה השר הממונה, קח אחריות", הדגיש.