יום שני לשביתה כללית באלג'יריה; שופטים ומשפטנים דורשים התפטרותו של בוטפליקה

יותר מאלף שופטים אלג'יראים הודיעו היום (שני) כי יסרבו לפקח על מערכת הבחירות הצפויה להתקיים במדינה בחודש הבא אם הנשיא עבד אלעזיז בוטפליקה יתמודד בהן לכהונה נוספת. בהצהרה הודיעו השופטים על הקמת איגוד חדש. גם עורכי הדין ומשפטנים ברחבי המדינה הצפוןאפריקאית הודיעו על שביתה נגד המשטר שתימשך עד יום חמישי. על כך מסר אחה"צ העיתון "אל ווטאן" היוצא לאור באלג'יריה. העיתון גם מדווח בהרחבה על הפגנות הסטודנטים והתלמידים ביומיים האחרונים ועל יומה השני של השביתה שהוכרזה על ידי איגודים מקצועיים וועדי עובדים בניגוד לעמדת הקונפדרציה הרשמית של האיגודים התומכת במשטר.

2019-03-11_201557

הפגנה של עורכי הדין ומשפטנים שהודיעו על שביתה נגד המשטר שתימשך עד יום חמישי (צילום: אל ווטאן)

בהפגנות ההמוניות האחרונות נגד הנשיא האלג'יראי, הניפו מיליוני בני אדם את דגל המדינה וצעקו: "בוטפליקה, לא תהיה כהונה חמישית". חנויות רבות באלג'יר נסגרו ותושבים מסרו ששירותי הרכבת, הרכבת התחתית והתחבורה הציבורית הושבתו.

הנשיא בוטפליקה שב אתמול לארצו לאחר ששהה שבועיים בבית חולים בשווייץ כך דיווח "אל ווטאן" בשעה שהמוני מפגינים מוחים ברחובות על כוונתו של המנהיג בן ה-82 להתמודד לכהונה חמישית למרות מצבו הבריאותי הרעוע.

רשת הטלוויזיה "אנהאר" דיווחה שמפלגת השלטון חזית לשחרור ללאומי (FLN) קראה לכל הצדדים לעבוד ביחד כדי לשים סוף למשבר ולקדם פיוס לאומי. עם זאת, אין סימנים לכך שהאלג'יראים מוכנים להיענות לקריאה לאחר שדחו את הצעתו של בוטפליקה שיגביל את כהונתו לאחר הבחירות לנשיאות. כמו כן, סדקים כבר החלו להופיע במה שתואר כ"מבצר" סביב האליטה השלטת, כשמספר הולך וגדל של בעלי בריתו של בוטפליקה במפלגתו הצטרפו לעצרות מחאה שבהן קראו לנשיא לפרוש.

"המערכת של בוטפליקה נגמרה", אמר פרשן ברשת "אנהאר", המקורבת למעגל הפנימי של הנשיא. ערוץ הטלוויזיה שידר סרטון של שיירת כלי רכב שהעבירה את הנשיא המבוגר מנמל התעופה למעונו. בטלוויזיה הממלכתית שידרו הודעה מטעם הנשיא שבה נמסר שהוא שב לאלג'יריה לאחר שעבר בדיקות רפואיות שגרתיות בז'נבה.