יום שני לשביתה הכללית בצרפת; האיגודים קוראים לשוב ולהפגין ביום ג'

השביתה הכללית של ארגוני העובדים בצרפת נגד המדיניות הניאוליברלית של ממשלת עמנואל מקרון הימנית נכנסה הבוקר (שישי) ליומה השני. השביתה שיתקה אתמול ערים מרכזיות והוציאה לרחובות כמיליון וחצי עובדים, גמלאים, סטודנטים ומובטלים. השובתים מוחים נגד רפורמת הפנסיה שמוביל הנשיא מקרון. התוכנית הממשלתית מאיימת להאריך את משך שנות העבודה ועל פי המפגינים גם לדחות את גיל היציאה לפנסיה.

כרזה של הנוער הקומוניסטי הקוראת להצטרף להפגנות שנערכו אתמול

פיליפ מרטינס, מזכ"ל הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (CGT), ארגון העובדים המוביל את המחאה, אמר אמש לעיתון הקומוניסטי "הומניטה": "השביתה לא תסתיים הלילה". הוא קרא לקיים מחאה המונית יותר ברחובות ביום שלישי הקרוב, 10 בדצמבר. יצוין שאתמול נערכו הפגנות ועצרות ב-245 ערים ועיירות. בפריז, נמשכת השביתה של התחבורה הציבורית ועשרה קווי המטרו הושבתו לחלוטין, ארבעה קווים עבדו בהיקף מופחת מאוד ושני קווים בלבד, שאינם זקוקים לנהגים, פעלו כרגיל. מוזיאון הלובר, מגדל אייפל וארמון ורסאי נסגרו למבקרים.

כמו אתמול, גם היום התחבורה הציבורית במדינה משותקת כמעט לחלוטין: כל הרכבות המהירות בוטלו ומאות טיסות מקומיות בוטלו או צפויות להתבטל גם כן. גם בתי הספר והגנים לא נפתחו הבוקר, לאחר שכ-80% מעובדי ההוראה הודיעו על הצטרפותם למחאה. יצוין שתנועת המחאה החברתית "האפודים הצהובים" תקיים מחר עשרות הפגנות וחסימות כבישים ברחבי המדינה בתמיכה עם השובתים.