יום שישי לשביתה הארצית של מפקחי הבנייה ברשויות ובוועדות המרחביות

שביתת מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות נמשכת, ונכנסה הבוקר (ראשון) ליומה השישי. הצעדים הארגוניים מתקיימים במחאה על הפקרת המפקחים לגילויי אלימות יומיומיים מצד האוכלוסייה המפוקחת, תוך סירובה של המדינה לספק להם סידורי ביטחון ראויים במהלך עבודתם. בשביתה לוקחים חלק כ-600 מפקחים ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות בכל רחבי הארץ, אשר לא מבצעים ביקורות בשטח, לא מטפלים בטופסי גמר ובטופסי 4, לא מספקים מענה טלפוני וקבלת קהל ולא משתתפים בוועדות.

ברקע לצעדים הארגוניים תקנות חדשות המחייבות את המפקחים להוציא בעצמם צווים וקנסות על חריגות ועבירות בנייה, ולא בהליך משפטי. העובדים מתריעים כי יישום התקנות מעמיד את ביטחונם האישי של המפקחים בסכנה מוחשית וחושף אותם לגילויי אלימות מפני האוכלוסייה הנבדקת. בנוסף נדרשים המפקחים ללבוש מדים מזהים, דבר המגביר עוד יותר את הסכנה בה הם נמצאים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל ברטל, מסר אתמול כי "המעסיקים טרחו להעביר תיקון בחקיקה אך זנחו את ביטחונם של העובדים. אנו דורשים שמהאגרות ומהקנסות יוקצו סכומים לטובת הענקת אמצעים לשמירה על ביטחונם הגופני והאישי של העובדים".