יום האשה: דיון יתקיים במליאת הכנסת ביוזמת ח"כ תומא-סלימאן

ביוזמת ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) סיעות הרשימה המשותפת, יש עתיד ומרצ דורשות לכנס את מליאת הכנסת לציון יום האישה הבינלאומי ב-8 במארס. בפניה משותפת ליו״ר הכנסת במסגרת דיון 25 חתימות – פנו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, יש עתיד ומרצ כדי לציין את יום האישה הבינלאומי. יום זה הוא יום המאבק המרכזי של התנועה הפמיניסטית בארץ ובעולם, שהפך להיות אירוע חברתי בו נחגגים ההישגים של מאבק הנשים לזכויות ושוויון.

ח״כ תומא-סלימאן מסרה: ״בתקופה כזו של משבר כלכלי חברתי ובריאותי, שפוגע באופן מיוחד בנשים שסובלות מאבטלה, עוני ואלימות – הכנסת חייבת לציין את היום הזה. אני שמחה שיש עתיד ומרצ הצטרפו לבקשתנו, ומקווה שהדיון בכנסת יסמן כיוון לכנסת הבאה – שבאמת תפעל למען נשים״

יצוין שמזכירות תנועת נשים דמוקרטיות בישראל (תנד"י) החליטה בישיבתהלערוך בתחילת חודש מארס שורה של אירועים לציון יום האישה הבינלאומי. הסיסמא המרכזית באירועים אלה תהיה: "הנשים תובעות: חיים בשוויון!". התנועה מזמינה להפגנה שתתקיים בשבת הקרובה, 6 במארס, בשעה 13:00 בכיכר המעיין שבמרכז נצרת, במהלכה יישאו דברים: מזכ"ל תנועת נשים דמוקרטיות בישראל, פתחיי הסגיר; מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית, עאדל עאמר ורכזת הפורום פמיניסטי בחד"ש תל אביב, דוריאל לונקה. בתוכנית האמנותית: המחול "ג'רוזלימה" בביצוע סטודיו ראבעה מורקוס רובי.

יצוין שסניפי תנד"י  ברחבי הארץ מארגנים פעולות מקומיות נגד אלימות ורצח ובמחאה על כישלון המשטרה באיסוף הנשק ובמעצרם של העבריינים. כחלק מהמאבק במגיפת הקורונה הקטלנית, תנד"י הזמינה בשבת, 13 במרס, בשעה 16:00, להרצאתה של פרופ' נהאייה דאוד, חוקרת ומרצה בנושאי מדיניות בריאות (אונ' בן-גוריון). פרטים נוספים יפורסמו בדף הפייסבוק של תנד"י ובקבוצות וואטסאפ.