יום האישה: אירוע בסינמטק תל-אביב וצעדה למען שוויון מגדרי ברחובות

ביום רביעי הקרוב, 8 במארס, יום האישה הבינלאומי יתקיימו שני אירועים ציבוריים בתלאביב וברחובות. בסינמטק תל אביב יתקיים האירוע "יוצרות במאבק" החל מהשעה 12:00 ביוזמת פורום הקולנועניות, פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים, סינמטק תל אביב וקבוצת ערה. בתכנית: דברים מפי גל אמת כותבת, שורדת זנות ופעילה. לאחר מכן, יוצרות קולנוע ותיאטרון משוחחות על חלקן במאבק, ובייצוגים של המאבק באלימות ובאונס, כאשר כל אחת מביאה קטע נבחר של עד 3 דקות מעבודתה, ומספרת על ההקשר האישי והפוליטי שלו. בהשתתפות נטעלי בראון, יעל שרר, קרן שעיו, רוחמה גמרמן, ישראלה שאער מעודד, עביר זייבק חדאד, אליאור חיות ורונה סגל מנחה: אסנת טרבלסי.

2017-03-06_203647

מתוך הסרט "נשות החופש"

בשעה 14:40 פעילות פמיניסטיות יובילו מהבמה, שיחה חופשית של כל באות האולם לחשיבה והקשבה, בין נשים שיוצרות את המאבק – אתן, אנחנו: על פוליטיקה של המאבק באלימות נגד נשים, ויצירתו – מהו המאבק בעיני כל אחת? אסטרטגיות וטקטיקות. איך אנחנו יוצרות אותו? איפה נצבר כוח? איך משתמשות בכוח באופן מיטיב? מהם הישגים בעיניך? – השיחה תתקיים בין כל הנשים שיהיו באולם וירצו לשמוע ולהישמע. כעבור שעה יוקרן הסרט "נשות החופש", של הבמאית עביר זייבק חדאד ובתום ההקרנה תיערך שיחה פתוחה לקהל עמה.

ברחובות זו השנה השנייה שבה נערכת מצעד של נשים, גברים, צעירות ומבוגרות "כדי לחגוג את מה שהושג וכדי להמשיך להיאבק ליצירת חברה שיוונית באמת". בשעה 17:00 בגן המייסדים יתקיים הפנינג ארגוני נשים וכעבור 45 דקות: יציאה לצעדה ססגונית לאורך רחוב הרצל לכיוון רחבת ש. בן ציון. ב-18:45 התכנסות ברחבת ש. בן ציון לדברי סיכום ושירים.

האירוע בסינמטק תלאביב בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/960152384084244

האירוע שיתקיין ברחובות בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1214805085234387