יובל שנים והמאבק ממשיך: מאות יהודים וערבים הפגינו בחיפה במלאות 50 לכיבוש

מאות מפגינים יהודים וערבים, בהובלת פעילי חד״ש, מק״י, בנק״י, ויחד עם אגונים אחרים, הפגינו בחיפה בערב יום ב׳, ה-5 ביוני, בדיוק 50 שנים אחרי כיבוש השטחים הפלסטינים במלחמת 1967, תחת הכותרת ״די לכיבוש״.

2017-06-06_215520

המפגינים הניפו שלטים הקוראים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית ולסיום הכיבוש הצבאי המתמשך וקראו ״לא נמית ולא נמות בשירות הציונות״, ״אחת שתים אחת שתים שתי בירות בירושלים״ ו״הכיבוש הוא אסון בשירות שלטון ההון״.

אורלי נתן, פעילת ״נשים בשחור״ אשר עורכות משמרות מחאה ברחבי הארץ בכל שבוע כבר שנים רבות, נאמה בסיום האירוע ואמרה: ״אני יודעת, הייאוש משתלט, וחוסר האונים מחליש, אבל אלה רגשות שרק משתקים. אולי לנו, יש ברירה, אבל למשפחה שמתפרצים לביתה חיילים באישון לילה אין ‏ברירה. ולסוחר שסגרו את חנותו ברחוב השוהדא בחברון אין ברירה, ולמשפחות הבדואיות ‏בבקעת הירדן, שפעם אחר פעם רואות את כל עולמן נחרב אין ברירה. ואלה הן ‏סיטואציות מעטות כל כך בתוך שגרת הכיבוש.

ח״כ לשעבר עיסאם מח׳ול (חד"ש), חבר הלשכה הפוליטית של מק״י, הדגיש כי: ״הנורמליזציה של החיים בישראל, מותנית בנורמליזציה של חיי העם הפלסטיני. חירותם, רווחתם ועצמאותם האמיתית של אזרחי ישראל, לא יושגו ללא חירותו, רווחתו ועצמאותו של העם הפלסטיני. הברית בין הריאקציה האמריקאית בהנהגת טראמפ לריאקציה הישראלית בהנהגת נתניהו וממשלת המתנחלים, לבין הריאקציה הערבית והמוסלמית בהנהגת הממלכה החשוכה בסעודיה – ברית 'לא קדושה' זו לא תביא שלום ופתרון לעמי המזרח התיכון, ולא תביא מזור לחברה בישראל".

ח"כ דב חנין (חד״ש, הרשימה המשותפת), אמר בסיום ההפגנה: הערב מבטא מסר של התנגדות ומאבק, אבל גם מסר של תקווה. מאות הצועדים ברחובות העיר המחישו שרק ביחד, במאבק משותף, נוכל לפרוץ את מעגל הכיבוש והמלחמות, ולהשיג שלום צודק לשני העמים".

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"