טראמפ שוב מאיים על סין: 'מלחמת הסחר תהיה גרועה יותר בקדנציה השנייה'

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא אתמול (שבת) לסין לפעול מיידית לקבלת הדרישות האמריקאיות בנושא הסחר או "להסתכן בעסקה הגרועה ביותר האפשרית" אם המו"מ בין הצדדים לתוך כהותנו השנייה, אם ייבחר בבחירות 2020. זאת, במסגרת מלחמת הסחר שפתח הממשל נגד סין. כך מסרה היום סוכנות הידיעות "סין החדשה".

2019-05-12_193712

טראמפ טען שסין "הוכתה קשות ביותר" בשיחות הסחר האחרונות, עד כדי כך שבייג'ינג רצתה להמתין עד לאחר בחירות 2020, בתקווה שייבחר נשיא דמוקרטי שיציע לה עסקה טובה יותר. אך טראמפ אמר שהוא ינצח בבחירות הקרובות והזהיר שוב שמלחמת סחר תהיה "גרועה בהרבה" עבור סין אם השיחות להפסקתה יתקיימו במהלך כהונתו השנייה.

צוותי המשא ומתן האמריקאים והסינים ערכו שיחות בנושא הסחר ביום שישי בוושינגטון, לאחר שטראמפ יותר מהכפיל את המכסים על סחורות סיניות בהיקף 200 מיליארד דולר, מ-10% ל-25%. הממשל פועל גם להטלת מכסים של 25% על סחורות נוספות בשווי 300 מיליארד דולר.

סין האשימה הלילה את ארצות הברית בחוסר הבנה של האינטרסים של שני הצדדים וב"המעטה בערכו של כוח הסיבולת" שיש לה. זאת, על רקע דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהזהיר כי על סין לפעול להתקדמות במשא ומתן בנושא הסחר בקדנציה הנוכחית שלו בבית הלבן. לדברי מאמר המערכת של העיתון "גלובל טיימס", היוצא לאור בבייג'ינג על ידי מפלגת השלטון הקומוניסטית במדינה, זו שגיאה להאמין שניתן לעשות שימוש "בנבוט הגדול" כדי שסין תוותר על האינטרסים הכלכליים היסודיים שלה.