טראמפ מאיים לנקוט סנקציות כלכליות נגד הממשלה הסוציאליסטית בוונצואלה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, איים הלילה (שני) לנקוט ב"פעולות כלכליות אגרסיביות ומהירות" אם נשיא ונצואלה הסוציאליסטי ניקולס מדורו ימשיך בתכניתו לקדם את הבחירות לאסיפה המכוננת בארצו.

הנשיא מדורו הודיע על כוונתו לקיים בחירות כדי להקים אסיפה מכוננת חדשה, במטרה לשנות את החוקה. אתמול נערך ברחבי המדינה תרגיל המדמה את הבחירות לאסיפה שיתקיימו ב-30 ביולי הקרוב. זאת, יממה לאחר שהימין הניאוליברלי המתנגד למדורו ערך "משאל עם" בהשתתפות מיליונים מתומכיה.

2017-07-18_214107

הנשיא מדורו כפי שצולם אתמול (שני) בביקור באחד משכונות קראקס, לקראת הבחירות לאסיפה המכוננת שתתקיים ב-30 ביולי (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

"ארצות הברית לא תעמוד מנגד בזמן שוונצואלה מתפרקת", איים טראמפ והוסיף: "אם ממשל מדורו יכפה את האסיפה המכוננת ב-30 לחודש כפי שהצהיר, ארה"ב תנקוט בצעדים כלכליים מהירים ואגרסיביים". בכיר בבית הלבן אמר בחודש שעבר כי טראמפ שוקל להפעיל סנקציות על מגזר האנרגיה החיוני לוונצואלה, כולל נגד חברת הנפט הממשלתית 'במידה ויעשה כן תהיה זו הסלמה במאמצי ארה"ב לחזק את האופוזיציה הימנית.

אותו בכיר הבהיר כי הצעד נשקל בכובד ראש, שכן 95% מהכנסות היצוא של ונצואלה נסמכות על נפט. "פגיעה במרכיב כה מהותי במשק עשויה למוטט את הכלכלה, להוביל למשבר חברתי ולדרדר מיליונים לרעב", אמר. מדורו שב והדגיש בשבועות האחרונים שארה"ב מעוניינת לחבל בכלכלה המקומית ולהפיל אותו כחלק מקנוניה ימניתבינלאומית בהובלת וושינגטון ובתמיכת בעלי ההון המקומיים. "נעמוד מול המתקפה האימפריאליסטית וננצח", הבהיר מדורו.