טראמפ לא לבד: 20 אלף עובדי תאגיד אמזון בארה"ב חלו בקורונה

כמעט 20 אלף עובדים של אמזון בארה"ב אומתו או נחשדים כחולי או נשאי נגיף הקורונה, כך הודיעה אתמול (שישי) הנהלת החברה. אמזון הודיעה בבלוג שלה כי היא מעסיקה 1.372 מיליון עובדים, ועל פי חישובי ההנהלה, שיעור ההדבקות בקרב העובדים היה נמוך בממוצע ב-42% מהקהילות שסביבה, כשלוקחים בחשבון גם את גיל העובדים. אך לפי הידיעה שפורסמה בעיתון הקומוניסטי האמריקאי המקוון "פיפלס וורלד", מספרם של העובדים שחלו הוא גדול הרבה יותר, כי מספר לא ידוע ביניהם שחלו פוטרו ובגלל שההנהלה אינה לוקחת בחשבון את עובדי הקבלן שהיא מעסיקה ברחבי המדינה.

עובדי באחד ממחסני אמזון במינסוטה, ארה"ב, שובתים למען שיפור תנאי העבודה והשכר, יולי 2019 (צילום: פיפלס וורלד)

באמזון נרשם זינוק בביקוש לשירותיה מאז התפרצה מגפת הקורונה, לאחר שאנשים החלו להזמין יותר משלוחים לבתיהם במקום לבקר בחנויות. אך החברה ספגה ביקורת הן מצד עובדים והן מצד חברי קונגרס בארה"ב בשל נוהלי בטיחות שלה, לאחר שבאביב האחרון, כשארה"ב נכנסה לסגר, המשיכה לעבוד כעסק חיוני ולא העניקה לעובדיה הגנה מספקת. אמזון אמרה אז כי עשתה כל שביכולתה "כדי לשמור על נוהלי הבטיחות", אך ביום העובד הבינלאומי האחרון, ה-1 במאי, פרצו ברחבי ארה"ב שביתות ונערכו מחאות במתקני החברה בדרישה לתנאי עבודה ובטיחות הולמים.

יצוין שאמזון סירבה עד עכשיו לפרסם נתונים מקיפים לגבי מספר החולים המאומתים במחסניה. אף שהתקשורת דיווחה על מקרים רבים של הדבקות במחסנים בארה"ב ובעולם כולו. בניגוד לאיגוד עובדי ענפי המסחר והמזון של ארה"ב, ההנהלה ניסתה עד עכשיו להמעיט בחשיבות פרסום הנתונים, ולא סיפקה תמונה ברורה בעניין. ועדי העובדים והאיגוד ניסו למלא את החלל ולעקוב אחר ההדבקות במחסני אמזון בחצי השנה האחרונה. הם מצאו עשרות מקרי מוות של עובדים שנדבקו בקורונה ולא דווחו. בחודשים האחרונים, מאז ה-1 במאי, עובדים במחסנים של אמזון ובסניפים של הול פודס קיימו הפגנות במחאה על תנאי העבודה. ב"פיפלס וורלד" צוין שמלבד הנשיא דונלד טראמפ עוד 7.1 מיליון אמריקאים חלו בקורונה ונרשמו 208 אלף מתים בעקבות הפנדמיה.

לידיעה שפורסמה ב"פיפלס וורלד" (באנגלית):

https://peoplesworld.org/article/nearly-20000-amazon-workers-infected-with-coronavirus/