טקס יום הזיכרון המשותף הישראלי-פלסטיני יתקיים במגבלות משבר הקורונה

גם השנה, זו הפעם ה-15 ברציפות, יתקיים מחר (שני) טקס יום הזיכרון המשותף, הישראליפלסטיני, בהתאם למגבלות המטיל משבר הקורונה. הטקס יועבר בשידור חי וללא קהל, עם פתיחת יום הזיכרון בשעה 20:30, לציבור בישראל, בפלסטין וברחבי העולם, ביוזמתם של תנועת לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני.

חולוד אבו ראעיה וגליה גלילי, מנחות את טקס יום הזיכרון הישראליפלסטיני שנערך בפארק הירקון בתלאביב, אפריל 2018 (צילום: לוחמים לשלום)

לקראת הטקס מסר מנכ״ל תנועת לוחמים לשלום, יונתן גר: "גם מול האתגר העכשווי לא נוותר על הצורך המשמעותי והאנושי לחבור יחד, ישראלים ופלסטינים, כדי לזכור ולהזכיר את יקירינו, וכדי לחזור ולהדגיש כי שלום צודק הוא המפתח לעתיד טוב יותר לכולנו דבר המקבל משנה תוקף בימים כאלה, שבהם אנשים בישראל ובפלסטין, כמו גם ברחבי העולם, עומדים יחד מול איום משותף".

יצוין ששליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, שלח סרטון תמיכה לטקס יום הזיכרון הישראליפלסטיני שייערך מחר, ובו הוא מודה להורים השכולים על כך שהם מקור "להשראה ולתקווה". בשנים האחרונות תקפו פוליטיקאים ופעילי ימין את האירוע בו משתתפים אלפים רבים והמתקיים בפארק הירקון בתלאביב, בטענה שמדובר בתמיכה בטרור. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף מנע בשנה שעברה את כניסתן של חלק מהמשפחות הפלסטיניות לטקס ופעילי ימין שהפגינו בכניסה לאירוע קיללו את המשתתפים וירקו עליהם. לאור זאת, ביקש השנה שליח האו"ם לחזקם. "ברצוני להודות לכולכם על שאתם נאספים יחד כל שנה. אירוע זה שאתם מארגנים הוא חשוב וראוי לציון, ואני רוצה לפתוח ולהודות לכם מעומק לבי על כך שאתם מהווים מקור השראה לכולנו. אתם מסוגלים להתגבר על המחלוקות, למצוא שותפים בשני צדי הסכסוך, וזהו דבר מאוד נחוץ כיום", אומר מלאדנוב בסרטון.

ניתן יהיה לצפות בטקס בדף הפייסבוק של פורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני:

https://www.facebook.com/theparentscircle.org