טיסות ריגול של חיל הים האמריקאי: עכשיו טראמפ רוצה להטיל מצור ימי על ונצואלה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אמר הבוקר (שבת) כי הוא דוחה את הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאיים להטיל מצור ימי על ארצו, והוסיף כי ביקש משגרירו בוושינגטון להוקיע את האיומים הלא חוקיים של הנשיא האימפריאליסטי. עוד אמר מדורו כי "הים של ונצואלה יישאר חופשי ועצמאי". עוד מסרה סוכנות הידיעות של ונצואלה כי טייסי חיל האוויר גילו טיסות ריגול של חיל הים האמריקאי מעל חופי המדינה. צבא ונצואלה אף פרסם צילום של אחד המטוסים.

אחד ממטוסי חיל הים של ארה"ב שנפצו בסמוך לחופי ונצואלה (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

בנוסף לכך, עד כה התמקד הממשל שלו בלחץ דיפלומטי וכלכלי נגד המשטר הסוציאליסטי תוך שהוא נמנע מפעולה צבאית, אף שטראמפ לא שלל בעבר אופציה שכזו חרף ההסתייגות של בעלות בריתה של ארצות הברית באמריקה הלטינית. אתמול הטילה וושינגטון סנקציות על בכירים נוספים בקראקס על מפקד הכוחות המיוחדים ועל מפקד היחידה ללוחמה בטרור.

עוד נמסר כי היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון בולטון ושר הכלכלה וילבר רוס יובילו משלחת של הממשל, בכינוס ראשון של מדינות התומכות במנהיג האופוזיציה הימינית והפרואמריקאית חואן גואידו כך מסר גורם בכיר בממשל ארצות הברית. זאת לאחר שהנשיא טראמפ אמר אמש כי הוא שוקל מצור ימי על וונצואלה.