טייסי כים ניר התכוונו לשבות כי לא קיבלו שכר; עיצומים של העו"סים בגלל האלימות

כ-120 עובדי כים ניר התכוונו הבוקר (שני) לפתוח בשביתה במחאה על הלנת משכורות חודש ספטמבר בשל המשבר בחברה. אך הנהלת החברה פנתה לבית המשפט על מנת למנוע את שביתתם של טייסיה. בית המשפט המחוז מרכז הוציא אמש צו שמונע מעובדי כים ניר לשבות לרבות טייסת הכיבוי שהיא מפעילה.

2018-10-22_200012

טייס כיבוי בפעולה (צילום: כים ניר)

הפעלת הטייסת נעשית בידי כים ניר במסגרת הפרטת שירותי הכיבוי, בהיותה קבלנית משנה של אלביט מערכות שחתומה עם המדינה על שירותי הכיבוי האוויריים. עובדי כים ניר מאוגדים בהסתדרות והכריזו לפני כשבועיים על סכסוך עבודה. בשבוע שעבר העובדים עתרו באמצעות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה למנות לחברה מפרק זמני. במקביל, החברה עתרה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים.

ארגון המנהלים בשירותי הרווחה ברשויות המקומיות ואיגוד העובדים הסוציאליים הודיעו אמש כי מחלקות הרווחה ברחבי הארץ לא יקבלו היום קהל. זאת, בעקבות מקרי אלימות חוזרים כנגד אנשי המערכת ולאור סולידריות עם מחלקת השירותים החברתיים בירושלים בה הותקפו עובדות סוציאליות בעת עבודתן בשבוע שעבר. העיצומים התקיימו בין השעות 9:00 ו-11:00, ובמהלכם התקיימו אספות עובדים בנושא.

שולה מנחם, יו"ר ארגון מנהלי הרווחה ברשויות המקומיות וענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים מסרו כי "אנו דורשים ממשרדי הרווחה, ביטחון פנים, המשפטים והאוצר לשבת על המדוכה ולשים קץ לתופעת האלימות והפגיעה בעובדים, ולהשקיע את כל המשאבים הדרושים על מנת לתת ביטחון והגנה לעובדות ולעובדים בשירותים החברתיים".

בשבוע שעבר הותקפו עובדים באחת מהמחלקות לשירותים חברתיים בירושלים. עובדת סוציאלית אחת הותקפה פיזית ונפגעה בחזה מאגרופים, היא פונתה לקבלת טיפול רפואי. התוקפת, כבת 50 סבתם של הילדים המטופלים במחלקה, תקפה מילולית עוד שני עובדים והשליכה מתקן מים לעבר אחת מהעובדות הסוציאליות שנכחו במקום. רכוש רב הושחת באירוע, בין היתר מחשבים, תיקים, וציוד משרדי נוסף.

מקרה הזה מצטרף אירועי אלימות רבים נגד עובדים סוציאליים. אחד המקרים הקשים אירע לפני קצת למעלה משנה, בו אלמונים ירו על מחלקת הרווחה באום אל פאחם. אשר ככל הנראה כוון כלפי מנהלת מחלקת הרווחה באוםאלפאחם , עו"ס פתחיה אגברייה, והצטרף לאירוע נוסף בו נורו יריות לעבר רכבה של עובדת סוציאלית בעיר.