חשד להצתה: שריפה נוספת תוך שבוע ביישוב היהודי-ערבי נווה שלום

שריפה פרצה הלילה (שני) במבנה ספריית השלום על שם פרד סיגל ביישוב היהודיערבי נווה שלום שליד לטרון. זאת, לאחר שבלילה של ה-1 בספטמבר נשרף בית הספר לשלום ביישוב, ומה שנותר מתכולתו הועבר למבנה הספרייה.

נזקי השריפה בנווה שלום (צילום: מזכירות נווה שלום)

השריפה בשבוע שעבר גרמה נזק כבד למבנה. לפי מערך הכבאות קיים חשד כי השריפה נגרמה מהצתה, ונפתחה חקירת משטרה בעניין. רק אתמול התקבלו תוצאות בדיקות המעבדה שביצעה חברת הביטוח, שמצאו שרידי חומר דליק. ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר הבוקר כי נמסר לו שההצתה היא ככל הנראה על רקע פלילי. עם זאת, "התוצאה בשטח, בין אם הרקע גזעני ולאומני הוא פלילי, היא זהה. הצתת בית ספר היא טרור. היא מסכנת חיים והורסת חיים של קהילה שלמה. אני קורא למשטרה למצוא את הפושעים, לא משנה מה המניע המעוות שלהם".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת): "להצתה של בית ספר שמלמד ערבים ויהודים, בפעם השנייה בתקופה האחרונה, יש את כל המאפיינים של פשע שנאה. אין ספק כי תודלקו מהשנאה וההסתה שמגיעה באופן בלתי פוסק מהדרגים הגבוהים ביותר". חברה לסיעה, ח"כ יוסף ג'בארין, הוסיף "אין דבר שמפחיד את הימין הקיצוני יותר מאשר חינוך דו לשוני ותפיסה של שוויון אמיתי בין ערבים ליהודים. אני קורא למשטרה למצות את הדין עם האחראים".