חרף חסימות המשטרה: רבבות הפגינו באום אל-פחם נגד ממשלת הימין והאלימות

חרף חסימות המשטרה, רבבות הפגינו אחה"צ (שישי) באום אל-פחם נגד ממשלת הימין והמשטרה.  האלפים מחו על המשך האלימות בחברה הערבית ועל השימוש בכוח מופרז על ידי המשטרה בעת פיזור הפגנה דומה בשבוע שעבר. בדיכוי הברוטלי ביום שישי שעבר נפגעו עשרות בני אדם. אחד מהם, מוהנד מחאג'נה (30), נפצע קשה ואושפז. תושב העיר נוסף, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) נפגע מירי משטרתי של כדור גומי, וגם ראש העיר ד"ר סמיר מחאמיד נפצע ופונה לבית חולים.

ההפגנה ההמונית שנערכה היום היא השמינית ברציפות המתקיימת בעיר מדי יום שישי. המחאות פרצו ב-22 בינואר, בתום אחת הפגנות המחאה האלה נרצח ביריות הצעיר, מוחמד אגבאריה בן ה-21 כששב לביתו מהפגנה.

חברי הכנסת לשעבר של חד"ש: מוחמד ברכה (ראשון מימין) וד"ר עפו אגבאריה (שני מימין), בצהריים בהפגנה בכניסה לאום אל-פחם (צילום: אל אתיחאד)

 

ח"כ ג'בארין הגיע גם היום כדי להשתתף בהפגנה. "אום אל-פחם מספקת עכשיו תשובה ניצחת לשוטרים האלימים, שחלשים מול פושעים וברוטליים מול מפגינים", אמר והוסיף "אלפים רבים ברחובות, ערבים ויהודים שמשמיעים צעקה צודקת למען שוויון ומיגור האלימות למרות משטרה שניסתה לחסום את הדרכים בפני המפגינים. אנו דורשים תכנית אמיתית למיגור הפשיעה במקום הפייק-תכנית של נתניהו שאפילו לא מדברת על ריסוק ארגוני הפשע, ונעדרת מענים ראויים בחינוך, דיור ורווחה".

יצוין שהמשטרה חסמה את הכניסות לוואדי עארה כשעה לפני תחילת ההפגנה ורבים שרצו להצטרף למחאה לא יגיעו ליעדם. לפיכך נערכו הפגנות מאולתרות ליד מי עמי ובצומת מגידו. פעילי חד"ש מתל-אביב, יפו והמרכז הפגינו במי עמי. אחרים, שבאו מחיפה והצפון עשו זאת במגידו. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), מתח ביקורת על המשטרה: "רק משטרה שפלה וגזענית חוסמת את הגישה לאום אל-פחם כדי למנוע ממפגינים להגיע. אני קורא לכל האזרחים הדמוקרטים במדינה, ערבים ויהודים, להגיע לאום אל-פחם ולהפגנות נגד האלימות והפשיעה ברחבי הארץ. לא ניתן למשטרה לעצור את ההפגנות, ונדרוש ממנה לעצור את הפשיעה ואת הפושעים."

יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), קרא לאכיפה יעילה. "לא צריך כל הזמן לדבר על תכניות. כמו שנגר עוסק בנגרות כך המשטרה יודעת בדיוק מה לעשות וצריכה לעשות את זה", הוא אומר, והוסיף כי הוא "מברך את מאות היהודים שהגיעו להביע הזדהות איתנו". יצוין שבמהלך המחאה עשרות מפגינים תקפו את יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הם קראו לעברו שיסתלק מהמקום ואף חלקם השליכו לעברו בקבוקי מים. השומרים של עבאס בעזרתו של ח"כ ג'בארין הבריחו אותו למסעדה בקרבת מקום על מנת להגן עליו מפני המפגינים הזועמים.

 

סרטון – אלפים מפגינים בכניסה לאום אל-פחם:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/270756414542393

 

סרטון – ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסביר מדוע הגיע להפגין באום אל-פחם:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/475437726958933

 

עוד בנושא:

דורשים ועדת חקירה: ועדת המעקב קוראת למחאה נוספת בעקבות הדיכוי הברוטלי באום אל-פחם

לאחר הדיכוי הברוטלי באום אל-פחם: הממשלה אישרה תכנית מצומצמת למיגור הפשע

קליעי גומי באום אל-פחם: במקום להילחם בפשע – השוטרים יורים במפגינים ובנבחרי ציבור