חרף הקור והגשם: אלפים רבים הפגינו ברחבי הארץ ודרשו את התפטרותו של נתניהו

המחאות נגד ממשלת נתניהו הימנית נמשכו אמש (מוצ"ש) זה השבוע ה-22. אלפים רבים הפגינו אתמול ברחבי הארץ חרף מזג האוויר הקריר והגשמים בערים, בצמתים ובגשרים. כמדי שבוע המחאה הגדולה נערכה מול מעון ראש הממשלה בבלפור. אך הפגנה גדולה נוספת התקיימה גם ליד מעונו הפרטי בקיסריה ומחאות גם נערכו בכיכרות הבימה ורבין בתל אביב ובחיפה.

מפגינים נגד נתניהו וממשלתו הימנית, אמש, בכיכר פריז בירושלים (צילום: קריים מיניסטר)

בהפגנה בבלפור נעצרו חמישה מפגינים ובהם סדי בן שטרית, שנעצר על ידי שוטר סמוי לאחר שלדברי המשטרה "קרא לפעיל ימין לצאת משטח ההפגנה". ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) מסר בעקבות המעצר "חברי סדי בן שטרית נרדף דרך קבע בידי משטרת ירושלים, וגם אתמול נעצר על לא עוול בכפו. שוחחתי עם מפקד תחנת מוריה נצ"מ קובי יעקובי שסירב לתת לי מידע אודות מעצרו והפנה אותי לפרטים ללשכת השר! לשכת השר? ממתי השר נותן הנחיות למעצרים או מקבל עליהם מידע מיידי? אולי הוא דואג לבן דודו. בושה". מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "משטרת ירושלים ממשיכה להתעמר במפגינים ולצוד את ראשי המחאה. דורון ידיד הפך את השוטרים שלו לעבריינים בשירות נאשם בפלילים. אנחנו נחושים להציל את ישראל מידי הנאשם ולא נירתע לא מההסתה שלו ושל תומכי, ולא מדורון ידיד והמיליציה שלו". יצוין שלבקשת המשטרה, בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר להרחיק מכיכר פריז את בן שטרית עד ל-6 בדצמבר.

לאחר מעצרו של בן שטרית, תועדה המפגינה הוותיקה רות צוקרמן בת ה-62 כשהיא שוכבת על הרצפה ומעליה השוטרים. מפגינים אחרים שהיו במקום ניסו להניא את השוטרים מלפעול נגדה: "היא אישה מבוגרת, אין לכם בושה. בשביל זה לבשתם את המדים בבוקר?". בעקבות התקיפה האלימה, היא פונתה באמבולנס לבית החולים ונזקקה לטיפול רפואי. היום הגישה הפעילה תלונה במח"ש נגד השוטרים שעצרו אותה. זו התלונה השנייה שצוקרמן מגישה למח"ש, לפני מספר חודשים היא הותקפה בידי שוטים ונזקקה לטיפול רפואי.

בעקבות מעצרה של צוקרמן, נמסר מתנועת קריים מיניסטר: "משטרת ירושלים איבדה כל רסן והפכה את המפגינים לאויב. אחרי הפרסום על הכוונה להגיש כתבי אישום הזויים נגד פעילי מחאה והמעצרים הערב, אין מנוס מלומר שוב כי דורון ידיד ושוטריו הם עבריינים במדים. כל דקה שהשוטרים שפצעו אותה ממשיכים לשרת היא אות קלון למשטרה. אסור שדורון ידיד יהיה מפכ"ל".

כאמור, ההפגנה בקיסריה הפכה אמש למוקד מחאה גדול. אלפים עשו את דרכם לקיסריה בשיירה. המיקום השתנה מעט יותר קרוב לבית משפחת נתניהו, מרחק של כמה מאות מטרים. ככל הנראה חלק ממשפחת נתניהו שהתה במקום במהלך סוף השבוע. רכב עצר ליד ההפגנה ונוסעיו קיללו: "נאצים, שרמוטה". גם לאירוע מחאה בחיפה הגיעו מאות מפגינים.