חרף העתירה לבג"ץ: נציגי עיריית ת"א ניסו לפנות תושבים באבו כביר

חרף העתירה לבג"ץ, נציגי העירייה ניסו היום (ראשון) לפנות משפחות בשכונת אבו כביר שבדרום העיר. ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), התומך במאבק התושבים, מסר הגיעו המפנים לאבו כביר. אורה גריב עמדה באומץ אל מול מכבש הלחצים של עיריית ת"א במשך חמש שנים והובילה התנגדות מעוררת השראה של תושבות ותושבים יחד למען מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד. אנו נמשיך לעמוד עם אורה והתושבים הנותרים עד לפיצוי הוגן והולם, דירה תמורת דירה.

אורה גריב, תושבת אבו כביר, נגד הפינוי (צילום: זו הדרך)

יצוין שימים ספורים לפני מועד פינויים המתוכנן של תושבי אבו כביר מבתיהם, 19 מתושבי השכונה עתרו לבג"ץ. הם מבקשים להקפיא את צווי הפינוי ולחייב את המדינה ועיריית תל אביב בפיצויים למפונים כדיירי המקום – ולא כפולשים. לצד התושבים חתומים על העתירה גם שורת חברי כנסת המזוהים עם המאבק, בהם עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), מיכאל ביטון ויעל גרמן (כחול לבן), אילן גילאון וניצן הורוביץ (מרצ), אורלי לויאבקסיס (עבודהגשר), וכן חברת מועצת העיר תל אביב, שולה קשת. ח"כ כסיף מסר: "בשנים האחרונות שוכבים תושבי שכונת אבו כביר לישון בפחד שמא העירייה תגיע לפנות אותם בלילה. זו אחריותנו כנציגי ציבור לעמוד לצד המוחלשים, שנרמסים בשעה זו על ידי עירייה שמוכנה לזרוק אותם לרחוב בתואנה שברצונה לשתול שם גינה ציבורית".

בעתירתם דורשים התושבים התאמה של הסדר הפיצויים לפסק הדין שניתן בשבוע שעבר בעניין גבעת עמל. לפי הסדר זה, המדינה מכירה בזכויות התושבים המפונים מהקרקע ומפצה כל משק בית מפונה בכ-3 מיליון שקל. בכתב העתירה, שהוגש באמצעות עורכי הדין יוסף תמיר ועופר לוי, נכתב: "לא יעלה על הדעת כי רשות ציבורית תפעל לנישול תושבים מזכויותיהם בלי לשקול פתרון חלופי. המדינה ועיריית תל אביב מנסות להדביק לעותרים הפרטיים דימוי של פולשים, תוך התעלמות מהרקע ההיסטורי ליישובם, והציעו לעותרים פיצויים זניחים בגין פינוי נכסיהם. […] מתווה זה הוא בבחינת לעג לרש ואינו יכול לאפשר להם להשיג קורת גג חלופית, ולו הצנועה ביותר".

עוד על מאבקם של תושבי אבו כביר, בגיליון 49 של "זו הדרך" (עמ' 8):
http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G49_2019.pdf