חרף המחאה ההמונית בתל-אביב: ממשלת הימין אישרה את מתווה שוד הגז

אלפי בני אדם הפגינו במוצאי שבת בתל אביב נגד מתווה הגז הנרקם בין הממשלה לחברות הגז, תחת הכותרת "לא מקבלים הסכמים במחשכים – עוצרים את שוד הגז". המפגינים הניפו שלטים רבים, ובהם נכתב "זה שוד", "הגז שייך לאזרחים", "שרי הממשלה – פודלים של תשובה", וקראו "זו לא תחרות, זאת חזירות"; "מול ההפרטה – מהפכה" ועוד קראו להלאמת הכז. כמו כן, פעילי חד"ש ומק"י רבים הגיעו להפגנה והניפו דגלים אדומים. המפגינים התאספו בכיכר הבימה וצעדו לעבר קריית הממשלה, שם התקיים "הייד פארק", אירוע שבמהלכו לו לנאום אזרחים המתנגדים למתווה.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) השתתף בהפגנה נגד שוד הגז בתל אביב. "קולם של האלפים שהתכנסו בתל אביב הערב חייב להדהד גם בתוך הכנסת, אליה תגיע ביום שני ההחלטה בעניין העברת הסמכויות לעקיפת החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים", אמר ח"כ חנין. "חייבים לעצור את מתווה הכניעה של נתניהו לטייקוני הגז, בלי פיקוח על מחירים, בלי תחרות אמיתית, בלי הגבלות ייצוא, בלי הגנה על האינטרסים של משק החשמל והתעשייה בישראל – המתווה הזה מצויין לטייקונים ורע לאזרחי ישראל".

2015-06-28_194840

אמש בהפגנה :"שרי הממשלה – הפודלים של תשובה" (צילום" מגמה ירוקה)

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, נאם במהלך ההפגנה ואמר: "כבר שלוש שנים שאנחנו במגמה ירוקה נלחמים למען ביטחונה האנרגטי וחוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. מאגרי הגז הטבעי, שנאמדים בסכום הבלתי נתפס של אלף מיליארד שקלים, הם קופת החיסכון שלנו והזכייה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. אם רק היו לנו מנהיגים שחושבים עלינו, היה אפשר לעשות כאן מהפך כלכלי חברתי שכמוהו העולם עוד לא ראה". עוד הדגיש "נתניהו, שקיבל את ההחלטה השערורייתית ולפיה יותר ממחצית מהגז יעבור ישמש לייצוא, מוביל כעת מהלך מסוכן שמאיים לחסל סופית את הסיכוי להפוך את הגז הטבעי לאוצר הלאומי של מדינת ישראל. הגז הטבעי יכול לשמש לפיתוח תעשייה מקומית שתחזק את הכלכלה ותוכל להקל ביוקר המחיה, להפחית את זיהום האוויר ולהבטיח כאן עתיד כלכלי וחברתי טוב יותר ומלא תקווה למשך דורות". יצוין שההפגנה נמשכה עד לשעות הלילה המאוחרות, ובמהלכה נחסמו צמתים מרכזיים בעיר תל-אביב. במהלך המחאה נעצרו 4 מפגינים.