חרף הדיכוי: הקומוניסטים בסודאן קוראים לחזק את המחאות נגד המשטר

חרף דיכוי הקשה שגבה הרוגים רבים ברחבי סודאן, המפלגה הקומוניסטית קוראת לחזק נגד מחאות המוניות נגד ההתייקרויות, נגד המשטר ונגד "המדיניות שמכתיבה קרן המטבע הבינלאומית". דובר המפלגה, פתחי אלפדל, מסר כי הלשכה הפוליטית של הקומוניסטים פרסמה קריאה לשחרר את מאות המפגינים שנעצרו בשבוע האחרון ביניהם ילדים בני 13. יצוין שההפגנות שהחלו במחאה על עליית מחירי מוצרי המזון הפכו במהרה לפוליטיות ובהן הדרישה לסילוק משטרו של הנשיא עומר אלבאשיר. לפי הדיווח שמסר ארגון זכויות אדם "אמנסטי" אמש (שישי) תשעה מפגינים נהרגו מירי המשטרה חמישה מהם סטודנטים.

גם אתמול רחובות הערים הראשיות בסודן מוצפות במפגנים. המחאה הוצתה עקב החלטת הממשלה להעלות את מחיר הלחם מפאונד סודני אחד לשלושה. הדבר גרם למחסור בלחם, ולסגירת חנויות רבות.

2018-12-22_141528

מפגינים בפרברי ח'רטום נגד יוקר המחייה (צילום: המפלגה הקומוניסטית הסודנית)

במהלך ההפגנות נשמעו גם קריאות נגד העלייה במחירי גז הבישול, הנפט, על האינפלציה הגואה ועל המחסור במזומניםבעיר אטברה המפגינים הזועמים הציתו את המשרדים הראשיים של מפלגת השלטון האסלאמיתשמרנית. עיתונאים בבירה ח'רטום מסרו כי ראשוני המפגינים היו ברובם סטודנטים ואליהם הצטרפו גם אזרחים נוספים. הקומוניסטים יחד עם כוחות דמוקרטיים נוספים ואיגודי העובדים יקיימו עצרת המונית בח'רטום ביום שלישי הקרוב בדרישה להתפטרות הממשלה.

מידע שוטף בטוויטר על המחאה בסודאן:

 https://twitter.com/hashtag/Sudan_Uprising?src=hash