חרף הבטחת התמיכה: נתניהו הצביע נגד הכללת הומואים בחוק הפונדקאות; שביתה ביום א'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע היום (רביעי) נגד התיקון המכליל הומואים בחוק הפונדקאות. נתניהו אמר השבוע לח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) כי יתמוך בתיקון שיזם וכי ינסה להעבירו כבר במושב הנוכחי. לפי גורמים בכולנו, נתניהו גויס להצבעה לאחר שאיימו כי יצביעו בעד התיקון אם לא יגיע ויצביע בעצמו נגדו. זאת, מאחר שחרף הצהרות התמיכה, הצבעה בעד התיקון לא מתקבלת על דעתן של המפלגות החרדיות, שהיו פורשות מהקואליציה אם הסעיף היה עובר.

2018-07-18_194155

לאחר ההצבעה, יצאו חברי האופוזיציה נגד נתניהו וקראו קריאות בוז. בתגובה להצבעה, הכריזה אגודת הלהט"ב על שביתה ביום ראשון. "זו קריאה לחברות וחברי הקהילה להיעדר ממקומות העבודה, לסגור את בתי העסק ולקחת חלק בפעילויות מחאה במרחב הציבורי", נמסר בהודעת האגודה. "במטה המאבק כבר פנו לעשרות מעסיקים גדולים במשק ועדכנו אותם בדבר השביתה המתוכננת וכן עודכנו נציגות ונציגי ארגוני העובדים הגדולים וארגוני המעסיקים. כחלק מהקריאה יוצגו לחברות וחברי הקהילה הלהט"בית מספר אלטרנטיבות ובהן היעדרות מלאה או חלקית מהעבודה במשך היום". עוד נמסר: "השביתה תתקיים ביום ראשון, שבו מציינות ומציינים את ט' באב, כמחאה על שנאת חינם של הפוליטיקאים החרדים והשמרנים כלפי הקהילה הלהט"בית בישראל".

חן אריאלי, יושבת ראש האגודה למען הלהט"ב, אמרה: "מאסנו בפוליטיקאים שמטיפים נגד שנאת חינם, אבל פועלים כדי לפגוע, להדיר ולשלול זכויות מחברות וחברי הקהילה הלהט"בית . מאסנו בפער שבין התמיכה הציבורית המובהקת במשפחות הלהט"ביות לבין כניעת הקואליציה לתכתיבים של הסמוטריצ'ים והליצמנים. מאסנו בהבטחות הריקות של ראש הממשלה נתניהו ושל הליברלים בקואליציה שתומכים בנו בהצהרות ומצביעים נגדנו במליאה. שמחבקים אותנו במצעדים ומונעים מאיתנו להתחתן ולהקים משפחה. מאסנו באלימות שמופנית כלפינו, בהתעמרות הבירוקרטית, בעמדות החשוכות שמשמיעה הפקידות הציבורית. מאסנו בצביעות, בקיפוח ובאפליה. אני קוראת לחברות וחברי הקהילה הלהט"בית להפגין סולידריות ולקחת חלק במאבק, כי זו זכותנו וחובתנו".

יותר מ-500 איש התאספו הערב בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על המתקפה על הקהילה הגאה ואישור חוק הפונדקאות שאינו כולל פונדקאות לזוגות גברים. המפגינים יצאו מהכיכר לכיוון רחוב קפלן ומשם המשיכו לקריית הממשלה בעיר. כמו כן, עשרות הפגינו מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים במחאה על חוק הפונדקאות. המפגינים משתמשים בקריאות כמו "אין שוויון. יש אפליה. להפיל את הממשלה", נתניהו הומופוב, יצאנו לרחוב" ו"ליצמן לא נורמלי, אני אוהב את מי שבא לי".