חריף המשבר באל על: ההנהלה השביתה את כל הטיסות ושלחה טייסים לחל"ת

מחריף המשבר הנהלת אל על לבין ארגוני העובדים בחברת התעופה המופרטת. הדירקטוריון החליט אמש (חמישי) להשבית את פעילותה החברה ולהוציא לחל"ת 500 עובדים נוספים, מתוכם 110 טייסים שעדיין מועסקים. מעתה טיסות אל על לא יופעלו והחברה תבצע טיסות מטען עם מטוסים חכורים.

בימים האחרונים ביטלה אל על טיסות לניו יורק ולפריז, לאחר שלטענת ההנהלה הטייסים סירבו לאייש את המטוסים. הטייסים מצידם טוענים כי ההנהלה היא שביטלה את הטיסות בשל הירידה ברווחיות.

מטוס אל על בשדה התעופה רמון שבערבה (צילום: אל על)

נציגי ועד טייסי אל על נפגשו ביום שלישי עם מנכ"ל אל על גונן אושיסקין. בוועד אמרו כי "כבר באותו יום הודיעה ההנהלה כי היא מתכננת להפסיק את הפעילות בשל הירידה ברווחיות של הטסת מטענים, ובשל התכווצות הפעילות מתחת למסה הקריטית. צר לנו שכדרכם בקודש, ההנהלה, הדירקטוריון ובעלי השליטה שוב מצאו הזדמנות להאשים את העובדים ובראשם הטייסים בכדי לברוח מאחריותם, ולהתגונן מפני טענות הלקוחות המעטים שעוד נשארו".

הטייסים מאשימים כי דירקטוריון החברה עוסק בהצלת בעלי השליטה בניגוד לחובתו הציבורית להצלת החברה: "הפסקת הטיסות הינה עדות נוספת לחוסר יכולת ההנהלה והבעלים להנהיג את החברה בתקופה קשה זו". ועד הטייסים נפגש אתמול עם שרת התחבורה מירי רגב, והפציר בה להציל את על באמצעות הזרמת הון ולא באמצעות "הלוואות נוספות שלא ניתן להחזיר".

"לצערנו ברור לכולם שבעלת השליטה הגב׳ תמי מוזס בורוביץ׳, אינה מסוגלת להזרים את ההון הנדרש, ולכן יש לאפשר לבעלי הון חדשים להזרים כסף לחברה. הלוואות נוספות משמעותן אך ורק הצלת תמי ודדי בורוביץ׳, תוך הכנסת החברה למצוקה גדולה עוד יותר". נציגי ועד הטייסים הוסיפו: "בעלת החברה חייבת להפסיק לחשוב על טובתה האישית, ולהתחיל לחשוב על עתיד החברה, אלפי עובדיה ולקוחותיה. היא חייבת להתחיל לפרוע את חובותיה לנוסעים שבטחו בנו, בכדי שאירוע 'קלאבמרקט' לא ישוב בשנית". היו"ר החדש של ועד הטייסים, ניר ראובני, שנבחר לתפקידו בשבוע שעבר ברוב עצום של 83%, הבהיר כי מבחינתו מוזסבורוביץ' אינה יכולה להישאר בעלת השליטה באל על משום שאינה מסוגלת להזרים לחברה הון הדרוש לייצובה הפיננסי.