חצי מיליון מתים מקורונה: 750 אלף צעדו ברחבי ברזיל נגד בולסונרו ודרשו את התפטרותו

750 אלף בני אדם הפגינו הלילה (ראשון) בכל רחבי ברזיל נגד הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו בשל הטיפול הלקוי בנגיף הקורונה, רכש החיסונים שנעשה במהירות לא מספקת והספק שהביע כלפי עטיית מסכות. זאת, לאחר שמוקדם יותר דיווח משרד הבריאות בברזיליה כי יותר מחצי מיליון בני אדם מתו מקורונה במדינה מאז פרצה המגיפה, מספר המתים הרב ביותר בעולם אחרי ארצות הברית. המשרד עדכן כי 2,301 חולים נוספים נפטרו מהנגיף במהלך 24 השעות האחרונות, בעוד 82,288 מאומתים חדשים אובחנו. כך מסר הבוקר "פורטל ורמליאו" של המפלגה הקומוניסטית של ברזיל.

המפגינים הניפו דגלים אדומים וכרזות שעליהן נכתב "בולסונרו הביתה", "בולסונרו מחולל רצח עם", "תצא בולסונארו, ממשל של רעב ואבטלה", ו-"500 אלף מתים, זו אשמתו". בטור שפרסמה נשיאת המפלגה הקומוניסטית וסגנית מושל מחוז פרנמבוקו, לוסיאנה סנטוס, הדגישה: "מספר בלתי נתפס של מתים מהמגפה. ניתן היה למנוע זאת. בידי המדינה הכלים ואף בחוקה ניתן לעשות שימוש כדי לשים קץ לקטל ההמוני. אבל הנשיא בולסונרו מתעקש למנוע כל סיוע אמיתי למשפחות הנפגעים ולפעול כדי למגר את הפנדמיה. הוא וממשלתו הם-הם האחראים לאסון הקשה ביותר בתולדות ברזיל".

מומחים מזהירים כי המצב במדינה עלול עוד להחמיר, זאת בשל העיכוב בחיסונים נגד הקורונה, כמו גם הטיפול של הממשל הימני, שמסרב לגבות את הצעדים הנדרשים, בהם שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסיכות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רק 11 אחוזים מהברזילאים מחוסנים לחלוטין, בעוד 29 אחוזים קיבלו את המנה הראשונה.

מפגינים קומוניסטים, אתמול, במרכז העיר רסיפה: "בולסונרו הביתה".  (צילום: המפלגה הקומוניסטית הברזילאית)

 

יצוין שלפני שבועיים מאות אלפי בני אדם הפגינו ברחבי ברזיל ביותר מ-200 ערים ועיירות ודרשו להדיח את הנשיא בולסונרו. במקביל למחאה בריו דה ז'ניירו נערכו הפגנות בערים גדולות נוספות בברזיל, בהן סאו פאולו, בלו הוריזונטה, רסיפה, פורטו אלגרה והבירה ברזיליה, וכן בעשרות ערים נוספות. ברסיפה השתמשה המשטרה המקומית בירי כדורי גומי וגז מדמיע נגד מפגינים, וחבר במועצת העיר הותקף בגז פלפל. המפלגה הקומוניסטית של ברזיל מסרה כי ההפגנות שנערכו אתמול היו הגדולות מאז נבחר בולסונרו לנשיאות בינואר 2019.

 

הטור שפרסמה נשיאת המפלגה הקומוניסטית וסגנית מושל מחוז פרנמבוקו, לוסיאנה סנטוס (בפורטוגזית):

https://vermelho.org.br/2021/06/19/luciana-santos-500-mil-vidas-perdidas-fora-bolsonaro/