חמישה נעצרו בעת המשטרה ניסתה למנוע בכוח הפגנת נכים נגד ראש הממשלה באשדוד

חמישה נכים נעצרו הלילה בעת המשטרה ניסתה למנוע מהם להגיע לעיריית אשדוד כדי להפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. חמשת המפגינים שנעצרו אמש בכביש 4 בסמוך לאשדוד שוחררו הבוקר ממעצר. בעקבות פעולות המשטרה המפגינים חסמו את כביש 4 ומסרו כי הופעל נגדם כוח בלתי סביר.

2017-08-14_202404

שוטרים נגד נכים, אמש, בכניסה לאשדוד (צילום: נעמי מורביה)

התקרית החלה אחר הצהריים בכביש 4 לצפון סמוך למחלף בני דרום ובכביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לאשדוד. הנכים עשו את דרכם לעיריית אשדוד ונחסמו על ידי ניידות משטרה. בין העצורים היו שני מרותקים לכיסא גלגלים שנלקחו לתחנה ללא הכיסאות ופגוע נפש. כמו כן, הוחרמו הטלפונים של הנכים למשך 50 יום כי "הם מוצג משפטי". עוד והוצאו צווי הרחקה מאשדוד חרף העובדה ששניהם מעצורים הם תושבי העיר.

נעמי מורביה ממטה מאבק הנכים טענה כי המשטרה חסמה את הנתיבים והחזיקה את המוחים כשלוש שעות בכביש 4 בניגוד לרצונם. "בירידה לאשדוד הם חסמו את כל הנתיבים ופרסו דוקרנים", אמרה. "לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית ייאסר על אזרחים לנוע באופן חופשי בנתיבי תחבורה ציבוריים". "המשטרה השתמשה בכל טריק אפשרי כדי לשסות בנו את האזרחים ואת הקהל הדמוקרטיה מתה", הוסיפה מורביה, והצהירה כי בשל האירועים יסלימו הנכים את מאבקם למען העלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. "מטה המאבק לא נבהל מהברוטאליות שהופעלה על ידי משטרת ישראל", הדגישה.

כאמור, הנכים התכוונו להגיע לעיריית אשדוד כדי לקיים משמרת מחאה נגד ממשלת הימין בעת שבמקום נחתם הסכם הגג הגדול לבניית דירות והבעייתי ביותר שנחתם עד כה בישראל. ההסכם נחתם על רקע מחאה של עשרות מפגינים, ולמרות עתירה שהוגשה נגדו לבית המשפט.

ראש עיריית אשדוד,יחיאל לסרי חתם על ההסכם בטקס במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר השיכון יואב גלנט, ושר הבריאות יעקב ליצמן. השרים התקבלו ידי כמה עשרות מפגינים מטעם ועד הפעולה הארצי נגד תכניות הבנייה ופעילי החברה להגנת הטבע, שמחו על ההסכם המתגבש והשלכותיו על איכות החיים בעיר, ועל הדיונות הסובבות אותה. הם הפגינו מחוץ לאולם שבו נערך הטקס. יצוין שנמנעה כניסתם של תושבים לטקס שזוהו על ידי עובדי העירייה כמתנגדים להסכם. בעקבות חשש בעירייה מהפרעות למהלכו של טקס החתימה, הועבר הטקס לאולם המרתף של היכל התרבות, שבו פחות מ–200 מקומות ישיבה.

ריאיון עם נעמי מורביה, יו"ר מטה המאבק של הנכים, על הסיבות למאבק ב גיליון "זו הדרך" שפורסם ב-19 ביולי האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2017break/07/G27_2017.pdf