ח"כ תומא-סלימאן: עשרות מקרי רצח של נשים בחברה הערבית טרם פוענחו

המשטרה הודיעה כי פענחה את רצח נג'לאא אלעמורי, תושבת לוד בת 19, שגופתה אותרה באפריל סמוך לתל חדיד, באזור יער בן שמן. הפרקליטות מתכוונת להגיש כתב אישום בגין רצח נגד אחיה, מוחמד אלעמורי, בן 30, השוהה במעצר כבר יותר מחודש. במשטרה ממשיכים לחקור את מידת מעורבותם של בני המשפחה נוספים.

2019-06-05_193559

הפעילה הפמיניסטית ענת ניר במהלך חסימת כביש במסגרת המאבק באלימות כלפי נשים (צילום: ויקיפדיה)

על פי פרטי החקירה, ב-11 באפריל הגיע אחיה של אלעמורי לבית אמו, שם שהתה עם אחיה הקטן, שהיה עד לרצח. לפי החשד, האח נכנס לחדר בו שהתה וחנק אותה בידיו עד שמתה. לאחר מכן לקח החשוד את גופתה לרכבו, הסיע אותה לשטח פתוח והשאיר אותה שם. במשטרה חושדים כי יום לאחר מכן נטל מעדר ונסע למקום בו הניח את הגופה, והעביר אותה לבור בשטח הסמוך לתל חדיד, שם טמן אותה.

מלבד אלעמורי, שש נשים נרצחו מתחילת השנה, שתיים מהן מלוד: ויויאן קמינסקי, בת 65, שמתה לאחר שבנה תקף אותה, ודיאנה אבו קטיפאן. מלבדן נרצחו סוזן ותד מבאקה אל גרבייה, סואר קבלאוי מאום אל פחם, לילי פרג מסידני ואחותה פרחיה סרוסי מרחובות.

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) הגיבה לפענוח הרצח והדגישה: "הקלות בה אנשים מחליטים לגזול את חייהם של אחרים מחרידה, ויש לפעול על מנת להרתיע רוצחים בפוטנציה. המשטרה עשתה את המובן מאליו – את המוטל עליה. עם זאת, עשרות תיקי רצח של נשים בחברה הערבית טרם פוענחו, והגיעה העת לגייס ולנצל את כל היכולות הטכנולוגיות של המשטרה לטובת פענוח תיקי רצח בחברה הערבית, וכדי להעניש את העבריינים והרוצחים שעדיין מתהלכים חופשי בינינו".