ח"כ תומא-סלימאן על הרג העיתונאי בעזה: מה שהכי מפחיד את הכיבוש הוא חשיפת פשעיו

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה השמותפת) שהשתתפה אתמול בהפגנה בעיר סכנין נגד מדיניות המלחמה והדיכוי, התייחסה אמש (מוצ"ש) למותו של הצלם והעיתונאי הפלסטיני יאסר מורתג'א בעזה. "יאסר נורה למוות תוך כדי השתתפותו וסיקורו של הצעדות העממיות ליד הגדר. הוא נורה ע"י צלף ישראלי בעודו עומד במרחק של 350 מטרים מהגדר, וחרף העובדה שלבש אפוד המזהה אותו כעיתונאי. יאסר הצלם בן ה-30, כתב בדף הפייסבוק שלו שהוא מעולם לא יצא מהרצועה, ושהוא חולם על לצלם את עזה בצילום מהאוויר".

"בחייו, רצה יאסר לתעד במצלמתו את עוולות הכיבוש ואת עשרות אלפי המפגינים שקראו לחירות, לחיים, לכבוד ולשיבה. במותו, חשף יאסר את שקרי הכיבוש, והפריך את הטענות לפיהן היוו המפגינים סכנה 'לביטחון ישראל'. להפך, הוא דווקא אישר ואישש כי הדבר שהכי מפחיד את ממשלות הכיבוש הוא חשיפת פשעיהן מול העולם. בדומה להפרת זכויותיו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולשחרור מהכיבוש, רצחו כוחות הכיבוש את יאסר, וחיסלו את חופש הביטוי וחופש העיתונאות", הדגישה.

2018-04-08_194118

ח"כ עאידה תומאסלימאן בהפגנה שנערכה אתמול בסכנין נגד ההרג ברצועת עזה (צילום: אל אתיחאד)

יצוין שארגון העיתונאים של ההסתדרות פנה אמש לרמטכ"ל בדרישה שיבחן את הדיווחים לפיהם חיילי צה"ל ירו לעבר עיתונאים בהפגנות ליד גדר רצועת עזה. בפנייה צוין בין היתר כי "אנחנו משוכנעים שצה"ל שותף לערכי הדמוקרטיה, לרבות חשיבות חופש העיתונות. עיתונאים מכל אומה נמצאים באזורי עימות כדי לדווח על המתרחש. צבא של מדינה דמוקרטית אינו אמור לפגוע בעיתונאים העושים את עבודתם. משום כך אנחנו רואים בחומרה את העובדה שעיתונאים נפגעו".