ח"כ תומא-סלימאן על הצעת החוק לאיסור צריכת זנות: יש למגר את התופעה

בשורה למאבק בזנות: לאחר שנים של מאבק, אישרה אתמול (ראשון) ועדת השרים לחקיקה את תמיכת הממשלה בשתי הצעות החוק במסגרת המאבק בצריכת זנות ומתן סיוע לשורדות מזנות. הצעת החוק כוללת שלושה חלקים מנגנון איסור צריכת זנות פלילי, שהעונש בצידה הוא קנס כספי או מאסר בהתאם לחומרת העבירה, סל שיקום וסיוע לנמצאים במעגל הזנות והקמת רשות לאומית להובלת הטיפול בתופעת הזנות שכוללת מערך הסברה לציבור הרחב על החוק.

2017-07-17_200545

הפגנה נגד סרסורים ברחוב הירקון בתלאביב, 2 בינואר 2017 (צילום: המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות)

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ומיוזמות הצעת החוק להפללת לקוחות זנות בירכה על החלטת ועדת השרים לתמוך בהצעת החוק שתעלה להצבעה במליאה ביום רביעי, ומקווה שההצעה תעבור בקריאה טרומית. לדברי ח"כ תומאסלימאן: "שתי ההצעות החוק מדגישות את המסר שכבר שנים נאבקות למענו: זנות אינה בחירה חופשית אלא צורה אחת מצורות רבות של דיכוי וניצול נשים שהגיע הזמן למגר אותה מעולמנו, אני שמחה ששיתוף פעולה עם חברת הכנסת עליזה לביא והיוזמה של ח"כ זהבה גלאון וח"כ שולי מועלם רפאלי הצלחנו להוביל להחלטה חשובה זו".

במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות אמרו כי מדובר ב"צעד היסטורי לעבר שינוי פני החברה בישראל". עו"ד אביטל רוזנברגסרי, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הוסיפה: "לאחר למעלה מעשור של מאבק אנו שמחות שממשלת ישראל בחרה להעביר מסר של תקווה לנשים בזנות ולחברה הישראלית כולה. אפשר למגר את הזנות, רק צריך להחליט שרוצים ולהטיל אחריות על הלקוחות. אפשר שיגדל פה דור בישראל שמבחינתו לקנות מין או נשים זה לא לגיטימי ולא חוקי".

ראומה שלזינגר מהמטה למאבק בסחר בנשים הוסיפה: "ממשלת ישראל החליטה להצטרף לשורה של מדינות שאימצו את החקיקה המתקדמת לאיסור צריכת זנות ולשיקום נשים במעגל הזנות. מדינות כמו קנדה, צרפת, אירלנד, שבדיה ונורבגיה והפרלמנט האירופי שהבינו כי אי אפשר להתעלם מהגורם שמניע את התעשייה. צריכת זנות אינה לגיטימית ולא צריכה להיות לגיטימית בישראל."