ח"כ תומא-סלימאן על הנסיעה הסודית של נתניהו לסעודיה: מנסים להעביר את השטח

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיבה היום (שני) לנסיעתו החשאית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם ראש המוסד יוסי כהן, לערב הסעודית ולפגישה הסודית של השניים ושל שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, עם יורש העצר בממלכה מוחמד בן סלמן.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אתמול יחד עם יורש העצר מוחמד בן סלמן בשדה התעופה בערב הסעודית (צילום: מחלקת המדינה של ארה"ב)

לדברי תומאסלימאן, "נתניהו ושותפיו בממשל טראמפ היוצא יחד עם שליטי המפרץ מבינים שהם חיים על זמן שאול ומנסים לנצל את החודשיים שנוצרו להסתלקות טראמפ כדי לחרחר מלחמה". עוד היא האשימה: "נתניהו, ממשל טראמפ ובן סלמאן מנסים כנראה להבעיר השטח ולתקוע כמה שאפשר מקלות בגלגלי החזרה להסכם הגרעין ועלולים לדרדר את האזור כולו להסלמה ולמלחמה. ההפצצות שראינו לפני מספר ימים הן רק ההתחלה של חודשיים מסוכנים".

נתניהו טס אמש לעיר ניאום בסעודיה במטוסו הפרטי של בעל ההון אודי אנג'ל. השניים נפגשו עם פומפאו, ועם בן סלמאן. הטיסה הסודית נחשפה באתר למעכב טיסות, שזיהה טיסה של מטוס מנהלים ישראלי אשר שימש את רה"מ גם בטיסות קודמות. על פי הדיווח באתר, המטוס המריא אתמול מישראל בשעה 17:00, וטס ישירות לעיירה ניאום שלחופי הים האדום, ולאחר 5 שעות המטוס שב ארצה. יצוין ששר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי לא ידעו על נסיעתו של נתניהו לערב הסעודית

במוצאי שבת לשכתו של נתניהו פרסמה הודעה לפיה ישיבת הקבינט הקורונה נדחית מיום ראשון לשני, בטענה שהשרים זאב אלקין ויזהר שי לא סיימו להכין המלצות לשימוש באמצעים דיגיטליים לבלימת התחלואה. אלא שהשר שי טען אתמול בשידור כי אין לו מושג מדוע הקבינט נדחה וההמלצות מוכנות. סיבת הדחייה של הקבינט הייתה סיפור כיסוי לטיסת נתניהו.