ח"כ תומא-סלימאן על החלטת הממשל לסגור את נציגות אש"ף: טראמפ רוצה לחסל את פתרון שתי המדינות

הנציגות הדיפלומטית הפלסטינית בוושינגטון תיסגר, כך הודיע אמש (שני) משרד החוץ של ארה"ב בהודעה רשמית. "אש"ף לא עשה צעדים כדי לקדם את תחילתו של משא ומתן ישיר ובעל משמעות עם ישראל. להיפך, בהנהגה הפלסטינית בחרו לדחות תוכניות אמריקאיות עוד טרם ראו אותן וסירבו לשתף פעולה עם ניסיונות לקדם משא ומתן בין הצדדים", נמסר בהודעה.

בנוסף, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, אמר כי ארה"ב תיאבק בבית הדין הבינלאומי בהאג ובניסיונותיו לקדם חקירות בנוגע למדיניות הישראלית הרצחנית בעזה ובגדה המערבית שתחת כיבוש. "בית הדין מקבל את חברותה של מדינת פלסטין כביכול, ובמקביל מאיים על ישראל, דמוקרטיה ליברלית", אמר בולטון בנאום בפני ארגון ימיני בוושינגטון. "יש הצעות שבית הדין יחקור בנייה ישראלית בגדה המערבית. ארצות הברית תמיד תעמוד לצד בתבריתנו ישראל. לא נאפשר לבית הדין הבינלאומי לפגוע ביכולת ההגנה העצמית של ישראל".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"שהרשימה המשותפת) הגיבה להחלטה של האימפריאליזם האמריקאי ואמרה כי "הממשל האמריקאי מנסה לכפות את 'עסקת המאה' על העם הפלסטיני, ומתחיל ליישם אותה בשטח. העברת השגרירות לירושלים וההכרה בה כבירת ישראל, הפסקת הסיוע לסוכנות האונר"א, קיצוצים בסיוע לבתי חולים בירושלים המזרחית, ועכשיו סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון הם חלק מעסקת המאה במסגרתה חותר טראמפ לחסל את פתרון שתי המדינות והקמת המדינה הפלסטינית בגבולות 67' ובירתה ירושלים המזרחית, תוך סיכול ממוקד לזכות השיבה לפליטים הפלסטינים".

2018-09-11_155156

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון (צילום: שגרירות ארה"ב)

עוד הוסיפה כי "בסגירת משרדי אש"ף מנסה טראמפ להכניע את ההנהגה הפלסטינית ולסחוט את הסכמתה למו"מ בתנאי שממשלו הציב, אותו ממשל שהיווה ומהווה בן ברית למדיניות הכיבוש והמלחמה." תומאסלימאן הדגישה שהעם הפלסטיני "מעולם לא תלה תקוות בממשל אמריקאי כזה או אחר, ולא יסכים היום שממשל טראמפ יכתיב את גורלו, לכן צעדים אלו רק ילבו ויבעירו את השטח. על הקהילה הבינלאומית כולה להתקומם נגד צעדים דורסניים אלה שגוזלים את החזון הלאומי של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולהקמת מדינתו העצמאית".

משלום עכשיו נמסר כי "תם נשף המסכות. לאחר העברת השגרירות באופן חד צדדי, ניסיון החיסול של ארגון אונר"א וסגירת בית החולים במזרח ירושלים, הממשל האמריקאי איבד היום כל סיכוי לשמש כמתווך הגון בינינו ובין הפלסטינים, והפך רשמית לסניף של מועצת יש"עה'דיל' שהבטיח טראמפ מתגלה כפייק דיל, ואת מחיר הכישלון של המדיניות חסרת האחריות שלו ישלמו תושבי האזור, הישראלים והפלסטינים. טראמפ לא פרנטר".