ח"כ תומא-סלימאן על ההסכם ישראל-סודאן: רק סיום הכיבוש יביא שלום אמיתי

ישראל וסודאן הכריזו על הסכם נורמליזציה בין המדינות, במהלך שיחה מרובעת שנערכה אמש (שישי) בהשתתפות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש מועצת הריבונות הזמנית בסודאן עבד אלפתאח אלבורהאן, ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא ארה"ב, אתמול בשיחה עם נתניהו, אלבורהאן וחמדוכ: בודק האם ההוראות מובנות לכול בני שיחו (צילום: הבית הלבן)

אך שר החוץ של סודאן, עומר גמאר אדין, התייחס להסכם שהוכרז בין ישראל לסודאן, בריאיון בטלוויזיה הסודאנית ואמר: "נרמול היחסים בפועל יהיה תלוי באישור המועצה הריבונית". לדבריו, "עוינות של כמה עשורים עם ישראל הגיעה לסיומה".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "נתניהו וטראמפ מנהלים ארגון פשע באזור: או שהם מוכרים נשק או שהם סוחטים מדינות באיומים כדי להשיג נורמליזציה כפי שקורה עכשיו עם סודאן. הכל במטרה לסייע להם אלקטורלית. ההסכם בין ישראל לבין מדינה מרוחקת לא יקדם שלום או רווחה לעמי האזור. שוב זורקים של הפלסטינים תחת גלגלי המשאית. רק סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית יכולים להביא לשלום אמיתי ומתמשך במזרח התיכון". על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "ציר הרשע טראמפנתניהו חותר להכרה בכיבוש הישראלי באמצעות שוחד למשטרים אפלים. אף טיפת דם לא תיחסך בשל ההסכמים, להיפך שיתוף הפעולה בין נתניהו, טראמפ וחבריהם העריצים יוביל רק לשפיכות דמים בישראל, בפלסטין וברחבי העולם".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הסכם הנורמליזציה בין סודאן לישראל, והבהיר כי הפלסטינים מוקיעים את המהלך. "לאיש אין זכות לדבר בשם העם הפלסטיני ובשם העניין הפלסטיני", נכתב בהודעה שפרסמה לשכתו. וואסל אבו יוסף, חבר הוועד הפועל של אש"ף, הודיע אמש לאחר ההודעה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסודאן, כי הסכמת סודאן ליחסים עם ישראל היא "דקירה נוספת בגב" עבור הפלסטינים. יצוין שהפגנות נגד תהליך הנורמליזציה עם ישראל נערכו אמש בבירת סודאן, ח'רטום, כאשר המוחים כינו את המהלך "בגידה" ושרפו צמיגים.

עוד בנושא, ר' עמוד 4 בגיליון "זו הדרך" האחרון:

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf