ח"כ תומא-סלימאן מגיבה לקריאה להחרים מפעל טחינה: זכויות להט"ב הן זכויות אדם

זעם רב בקרב פעילות ופעילי חד"ש ומק"י בעקבות הקריאה בחברה הערבית להחרים את מפעל הטחינה "אל ארז". יצרנית הטחינה החליטה לתמוך כספית בפומבי בקהילה הלהט"בית, וביממות האחרונות נשמעות קריאות לחרם ולהסרת מוצרי החברה מהמדפים מצד גומרים שמרניים בציבור הערבי. מפיצים של החברה אף איימו להפסיק לספק אותה לרשתות הערביות הגדולות דוגמת רשת קינג סטור. מרשת קינג סטור נמסר בתגובה לעיתון "גלובס": "אנו עובדים עם כל החברות באשר הן, ללא כל אפליה". לפי שעה ניתן למצוא את טחינת "אל ארז" על מדפי הרשת.

בין המגנים את החרם: ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת). "שוחחתי עם ג'וליה זהר בעלת טחינת 'אל ארז', ואמרתי לה שהמהלך האמיץ של החברה הוא אמירה ברורה לציבור שלנו: זכויות להט"ב הן זכויות אדם. החרם על טחינת אל ארז הוא ניסיון לסתימת פיות והפחדה של ג'וליה והמפעל. אני קוראת לכולם ולכולן לקנות את טחינת אלארז ולהתנגד לחרם", מסרה.

ח"כ תומאסלימאן הדגישה ש"ג'וליה זהר, הידועה בתמיכתה הנדיבה ביוזמות הומניטריות רבות, ושהינה שותפה למספר עמותות התנדבויות, ביניהן הקרן לתמיכה באנשים עם צרכים מיוחדים, עומדת בפני קמפיין פוגעני רק משום שהחליטה לקחת על עצמה נטיעת אהבה, קבלת האחר ותמיכה במוחלשים. לצערי, אני מודעת היטב לכך שצלילי ההתקפה אינם סתם צלילים עוברים, אך גם מודעת שהחברה שלנו צועדת מיום ליום לקראת קבלת האחר והמרחבים האישיים שלו". "אנחנו יודעים טוב מאוד מה המשמעות להיות נרדפים ולסבול מאפליה עלידי השיח הדומיננטי של הרוב. אנחנו יודעים טוב מה זה להילחם למען הזכויות הבסיסיות ביותר. עדיף לנו לכוון את השיח שלנו נגד פשיעה מאורגנת והשתוללות האלימות בחברה שלנו. עדיף לנו לכבד את זכויותיהם של מיעוטים מוחלשים בתוכנו. כן, בגן הפלורליזם יש מקום לכולנו. ועלינו לזכור תמיד ששוויון הוא שוויון הוא שוויון, הוסיפה.

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) תקף את קמפיין החרם והדגיש והביע תמיכה במאבק הלהט"בים היהודים והערבים לשוויון מלא. יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) דרש להפסיק את החרם ותקף את "הצביעות של המחרימים".