ח"כ תומא-סלימאן: מבצע איסוף הנשק בחברה הערבית הוא בדיחה

משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים בשיתוף עם 80 רשויות מקומיות בחברה הערבית, יתחילו מבצע מסירת כלי נשק ואמצעי לחימה בלתי חוקיים. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי המבצע, שיימשך כשבועיים, "הוא חלק מהתוכנית לחיזוק הביטחון ביישובי החברה הערבית ומדובר בצעד נוסף במאבק לצמצום האלימות במגזר הערבי".

מפגינים בנצרת נגד אלימות בחברה הערבית (צילום: מרחב נצרת של ההסתדרות)

אך לדברי חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) המבצע לאיסוף הנשק ואמצעי הלחימה הוא "בדיחה". בשיחה עם "מקור ראשון" היא ציינה כי במבצע שהתקיים בשנת 2017 הוסגרו שלושה כלי נשק בלבד. "כולם יודעים איך קוראים למי שחוזר על אותה פעולה פעמיים ומצפה לתוצאה שונה. אני בעד לעשות כל מה שניתן כדי לאסוף את הנשק ולהרחיק אותו מרחובותינו. אבל מבצע האיסוף הוולונטרי של משטרת ישראל הוא בדיחה".

תומאסלימאן, קראה לאזרחים הערבים להסגיר את כלי הנשק, אבל הסבירה מדוע אמצעי הלחימה לא יגיעו בסופו של דבר למשטרה "העבריינים המסכנים את החברה הערבית לא מתנדבים להחזיר את הנשק איתו הם מאיימים על האזרחים ורוצחים אותם, ואזרחים מפוחדים לא יחזירו את הנשק שהם מאמינים שמגן עליהם בזמן שהמשטרה מתרשלת. אני קוראת לכולם להסגיר את הנשק, אבל מקומם של מבצעים כאלה כפעילות משלימה אחרי מכות חזקות לארגוני הפשע".