ח"כ תומא-סלימאן לרה"מ: 'איננו תעמולת בחירות'; מחאות נגד אלימות כלפי נשים בת"א, בנגב ובכפר קאסם

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומאסולימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיבה אמש (ראשון) להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ועדת שרים בראשותו לעניין המאבק באלימות במשפחה ואמרה: "אנחנו, הנשים איננו תעמולת בחירות". עוד אמרה כי "ההצהרות של ראש הממשלה מעידות על כך שהסוגיה פשוט לא הייתה על האג'נדה שלו. הידעת, ראש הממשלה, שיש כבר ועדת שרים כזו? דרוש לאלתר תקצוב מלא לתכנית הלאומית הקיימת".

2018-11-26_193221

הפגנה לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים שנערכה אמש במרכז תלאביב (צילום: אקטיבסטילס)

נתניהו החליט אתמול על הקמת ועדת שרים הנוספת בראשותו לעניין המאבק באלימות במשפחה לאחר ביקורו במקלט לנשים שסבל מאלימות במשפחה, מוקדם יותר היום. נתניהו התייחס לנושא בהרחבה בפתח ישיבת הממשלה ומתח ביקורת על המשטרה ועל היעדר אכיפה והרתעה: "אני בא מסיור מטלטל, אלימות נגד נשים היא תופעה נפשעת".

גם יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך, התייחסה להכרזת נתניהו כי "במקום לפעול ראש הממשלה מקים עוד ועדה אחת לאוסף". היא הוסיפה כי "כולנו ראינו מה שוות הבטחות הממשלה בשבוע שעבר, כאשר חברי הכנסת מהקואליציה התייצבו כולם וצופפו שורות בכדי להפיל את תכנית החירום הלאומית בנושא". לדבריה, "ראש הממשלה צריך לפעול ולא למרוח זמן הוא יודע שמריחת הזמן משמעותה היא עוד נשים מותקפות ונרצחות".

כאלפיים צועדות וצועדים הפגינו אמש בתל אביב לציון יום המאבק העולמי באלימות נגד נשים. הצעדה בתל אביב מצטרפת לצעדות המתקיימות במוקדים אחרים ברחבי הארץ. מפגינות חסמו במהלך הצעדה את רחוב אבן גבירול.

הפגנה נוספת נערכה בצומת שוקת שבנגב בקריאה להפסקת האלימות נגד נשים בחברה הערבית. ההפגנה נערכה על ידי קבוצת פעילות ערביות ויהודיות מהאזור ביניהן פעילות חד"ש. רשא עטאונה, משפטנית בעמותת איתךמעכי, מסרה: "צריך להעלות את המודעות לרצח נשים בכל הארץ. אני חושבת שהממשלה צריכה להתערב ולא לשבת בחיבוק ידיים". יצוין שבמקביל נערכה משמרת מחאה בכפר קאסם, ביוזמת קבוצת נשים מקומית. המפגינים חילקו לעוברים ושבים ולנהגי המכוניות סרטים אדומים בסימן הזדהות עם נשים קרבנות האלימות. במוצ"ש שבת נערכה הפגנה במרכז ירושלים בהשתתפות מאות וביום חמישי מאות מחו בחיפה נגד אלימות כלפי נשים.