ח"כ תומא-סלימאן: לא נתניהו ולא טראמפ יקבעו מי ינהיג את ונצואלה

מנהיג האופוזיציה הימנית בוונצואלה, חואן גואידו, שהכריז על עצמו כנשיא הזמני במדינה בחסות אמריקאית, אמר אמש (ראשון) כי "אנו מעריכים את ההכרה והתמיכה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו". זאת לאחר שנתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מצטרפת לארצות הברית, לקנדה, ולמדינות באמריקה הלטינית והודיע "אנחנו מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה". יצוין שעד עתה הנשיא מטעם עצמו לא הצליחה להרכיב ממשלה כלשהי או לקבל תמיכה ממוסדות המדינה או מהמוסדות הבינלאומיים.

2019-01-28_195236

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בעת תחילת תרגיל צבאי שהחל הבוקר (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) אמרה בתגובה להצהרתו של נתניהו על תמיכתו באופוזיציה הפרואמריקאית בוונצואלה: "אחרי עשור בו ניתק המנהיג הדגול צ'אבס את יחסי ונצואלהישראל במחאה על מדיניות הכיבוש והעוול כלפי העם הפלסטיני, זה לא מפתיע שנתניהו יחבור לכל יוזמה מאוסה ככל שתהיה להחליף את השלטון שם בשלטון אימפריאליסטי ימני שרק ישרת את האינטרסים של טראמפ ובעלות הברית שלו. אבל יידע נתניהו כי העם שבחר במדורו כנשיא הוא זה שמכתיב את הטון, לא הוא ולא טראמפ יקבעו לעם הוונצואלי מי ינהיג אותו".

מק"י גינתה בסוף השבוע את ניסיון ההפיכה בתמיכת ארה"ב. פעילי מק"י וחד"ש בחיפה יפגינו מחר (שלישי) "הפגנה בסולידריות עם ונצואלה נגד ההתערבות האימפריאליסטית, לצד כל העמים באמריקה הלטינית והכוחות הנאבקים למען עצמאות, דמוקרטיה וצדק חברתי". ההפגנה תתקיים בשעה 19:00 מול הקונסוליה הצרפתית בחיפה, רחוב הגפן 37.

ההפגנה בחיפה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/294255374620882