ח"כ תומא-סלימאן: לא להרפתקה תוקפנית בסוריה יחד עם הממשל האמריקאי

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הזהירה בצהריים (רביעי) מפני הרפתקה תוקפנית של ממשלת נתניהו יחד עם ממשל טראמפ בסוריה. לדבריה "ההסלמה הנוכחית עלולה להביא למלחמה שתסכן את עמי האזור וגם את אזרחי ישראל. ידיהם של טראמפ ונתניהו אינן נקיות לא בהקשר הנשק להשמדה המונית ולא בהקשר הדאגה ההומניטרית לעם הסורי." עוד הדגישה ש"הפתרון היחיד האפשרי בסוריה הוא פתרון פוליטי ששומר על אחדותה ועצמאותה של סוריה ועל זכויות העם הסורי. על ישראל וארה"ב להפסיק לחרחר מלחמה ולתת רוח גבית לארגוני הטרור הנתמכים ע"י משטרי המפרץ."

2018-04-11_202940

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים היום על רוסיה כי "התגובה על המתקפה הכימית בסוריה קרובה". "רוסיה התכונני, הטילים היפים, החדשים והחכמים בדרך", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

ממשלת רוסיה הגיבה לאיום ומסרה כי על הנשיא טראמפ להפנות את "הטילים החכמים" של ארצו לעבר טרוריסטים ולא לעבר ממשלת סוריה. עוד נאמר כי אם ארצות הברית תתקוף בסוריה היא עלולה לפגוע בעדויות לתקיפה הכימית לכאורה. שגריר רוסיה בלבנון אלכסנדר זסיפקין הוסיף בריאיון לכלי תקשורת ערביים כי כל טיל שהאמריקנים יירו לעבר סוריה יופל ואתרי השיגור שלהם ייפגעו. הערב אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי ארצות הברית המציאה את הדיווחים על תקיפה כימית בסוריה. לדברי פסקוב, אסור להשתמש בדיווחים כדי להצדיק תקיפות של ארצות הברית על מטרות של הממשלה הסורית.