ח"כ תומא-סלימאן: טראמפ רוצה להספיק לגרום כמה שיותר נזק בזמן שנשאר לו בבית הלבן

באופן חריג, ביקר אתמול (חמישי) שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו ביקב פסגות שבשטחים הפלסטינים הכבושים. במהלך ביקורו הודיע משרדו כי ארה"ב תאפשר לסמן מוצרים מההתנחלויות בגדה המערבית כ"תוצרת ישראל". בנוסף, בתום פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר פומפאו כי ארה"ב החליטה להגדיר את ארגוני החרם על ישראל כ"אנטישמיים".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) גינתה את החלטת ממשל טראמפ היוצא ואמרה כי "לא פומפיאו ולא טראמפ יכולים להכשיר את ההתנחלויות. הכרזתו של שר החוץ האמריקאי, בניגוד לחוק הבינלאומי, לפיה הסחורות שמיוצרות התנחלויות יסומנו כמיוצרות בישראל היא עוד אחת משרשרת מתנות שהמשטר האמריקאי היוצא נותן לנתניהו, וצעד של סיפוח דה פקטו".

פעילי שלום עכשיו בהפגנה, אתמול, נגד ביקורו של שר חוץ של ארה"ב בהתנחלות פסגות (צילום: שלום עכשיו)

לדברי ח"כ תומאסלימאן, "טראמפ רוצה להספיק לגרום כמה שיותר נזק בזמן שנשאר לו בבית הלבן. ההתנחלויות הן פשע מלחמה ועומדות בניגוד לחוק הבינלאומי – טראמפ ופומפאו נותנים יד לפשע זה. אך שום החלטה חד צדדית של ממשל אמריקאי תומך התנחלויות לא תשנה את האמת על ההתנחלויות". ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף שהצהרת פומפאו "מנוגדת לחוק הבינלאומי ולכל היגיון של שלום וצדק. ההתנחלויות הן פשע מתמשך נגד העם הפלסטיני, מנציחות את הכיבוש ומהוות מכשול עיקרי להקמת מדינה פלסטינית. על הממשל החדש לחזור בו מכל ההחלטות וההצהרות ההזויות והמסוכנות של ממשל טראמפ".

יצוין שפעילי תנועת שלום עכשיו מקיימים קיימו אתמול משמרת מחאה ליד יקב פסגות לקראת ביקורו של פומפאו. "רגע לפני שהנשיא שקידם סיפוח וחיבל בסיכוי לשלום מסתלק מחיינו, מגיע יקיר המתנחלים פומפיאו לביקור מזיק ומיותר. נזכיר שהציבור הישראלי והאמריקאי בעד שלום ונגד התנחלויות וסיפוח", אמרו בתנועה. עוד הזכירו בתנועה "זהו היין מקרקע גזולה – יקב פסגות התחיל מהשתלטות על 80 דונם של קרקעות פרטיות פלסטיניות ליד רמאללה. חלק נכבד מהענבים שמהם מייצרים את היין באים מאדמה גזולה והביקור הוא מחווה של טראמפ לחברים לפני כמה שנים קנו את היקב האחים פאליק, מעשירי ארה"ב, שתורמים בעין יפה לטראמפ".

עוד הוסיפו שתנועת השלום ש"יקב פסגות נהיה לסמל לכישלון של המתנחלים לקבל הכרה עולמית – לפני כשנה נדחתה בצרפת תביעה שהגיש היקב בדרישה להכיר בו כמוצר שבא מישראל. ניסיונות המחטף הפאתטיים של הימין המתנחלי רגע לפני חילופי הממשל בבית הלבן עושים לישראל רק נזק. רוב הישראלים מעדיפים שלום על סיפוח ונמשיך להיאבק עד לפתרון מדיני".

עוד על ביקורו של פומפאו בישראל, בעמוד השער של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/11/G45_2020.pdf