ח"כ תומא-סלימאן: השפה הערבית נעדרת מהשילוט בפסטיבל עכו

פסטיבל עכו לתאטרון, שמתקיים גם השנה בעיר במהלך חול המועד סוכות, נמנע מכיתוב בערבית בשילוט בכל המתחם. השילוט המפנה את הקהל לאירועים ומפרט את שעות הפעילות כתוב רק בעברית, וכך גם שילוט המפנה את קהל המבקרים לסייר בשוק ובסמטאות עכו. גם מהלוגו הוותיק, כפי שמוצג במתחם הפסטיבל, נעלמה הערבית.

2018-09-28_175536

נוכחות השפה הערבית בשילוט היא בעלת משמעות בעיר המעורבת, בה כשליש מהאוכלוסייה דוברת ערבית. תלונות על היעדר השפה משילוט הפסטיבל הופנו לחברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), המתגוררת בעיר.

ח"כ תומאסלימאן פנתה לעירייה ולמארגנים ודרשה לשנות את השילוט. "כנראה שעיריית עכו והעומד בראשה, שמעון לנקרי, החלו ליישם את חוק הלאום בשטח. השפה הערבית, שפתם של שליש מתושבי העיר הערבים, 'נעלמה' מכל השילוט הנוגע לפסטיבל, דבר שיכול להעיד על שני דברים: האחד, העברית היא השפה היחידה הרלוונטית בעיר, והשני שלא לקבל את פניהם של התושבים הערבים והמבקרים הערבים אזרחי המדינה".

תומאסלימאן טענה גם שהשילוט המפנה את התושבים לשוק בעברית, אינו אלא ניסיון לשווק את נכסי התושבים הערבים בעכו העתיקה ליהודים. "כנראה שלנקרי שכח שמלאכתו לייצג את כלל התושבים ולא לחתור לייהוד העיר העתיקה על חשבון התושבים הערבים העכואים", אמרה.