ח"כ תומא-סלימאן: הרס עשרות הבתים בצור באהר שבמזרח ירושלים – פשע מלחמה

מאות שוטרים, שוטרי מג"ב וחיילים החלו להרוס הבוקר (שני) בתים ודירות בוואדי חומוס, שנמצאת בפאתי הכפר צור באהר בדרוםמזרח ירושלים שתחת כיבוש ישראלי. ממג"ב נמסר ש-13 מבנים יועדו להריסה. פעילי שלום ישראלים ובינלאומיים דיווחו כי הכוחות התפרסו במקום לפנות בוקר ופינו מאחד המבנים את המשפחה המתגוררת בו ופעילים המתנגדים להריסה.

"ככה נראית משפחה, בסלון ביתה בפאתי ירושלים בפעם האחרונה לפני שנגררו החוצה בכח, ועכשיו הם מחכים בהמשך הרחוב בידיעה שהבית ייהרס בשעות הקרובות "(כתבה וצילמה: סהר ורדי)

פעיל בעמותת עיר עמים, אביב טטרסקי, הסביר כי "מדובר ב-72 משפחות שנאלצו לעבור להתגורר בשטחי איי ובי כתוצאה מהמדיניות הישראלית המתמשכת, לא לאשר תוכניות מתאר במזרח ירושלים. משפחות אלו התעקשו לבנות רק עם היתרי בנייה כחוק ולכן נאלצו לבנות מחוץ לירושלים על סמך היתרים של הרשות הפלסטינית. אבל אפילו את הרווחה הבסיסית הזו ישראל התעקשה לגזול מהם. מאות חיילים של מיטב כוחות ההנדסה של צה"ל פשטו על בתיהם של אנשים חסרי אונים והותירו אותם בחורבות".

גם חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש), גינתה את הריסות הבתים: "‏ממשלת ההתנחלויות מבצעת פשע מלחמה בוואדי חומוס בצור באהר, ומתחילה בהריסה של 70 דירות שנמצאות בשטח איי מדובר בעשרות משפחות שיזרקו לרחוב עקב פסיקת בג"ץזהו אות קלון על בג"ץ שמכשיר את מדיניות הסיפוח ופשעי המלחמה של ממשלת הימין. כך נראית 'תוכנית המאה' בשטח".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) צייץ בשעות הוקר כי "בשעה זו ממש יצא לדרך עוד פשע מלחמה ישראלי: הרס מסיבי בוואדי חומוס שבצור באהר, גירוש עשרות בני אדם מבתיהם והשלחתם לרחוב בחוסר כל". ח"כ כסיף הוסיף כי "בל נטעה, לא בביטחון מדובר אלא בהשפלה לשמה שמטרתה הסופית אחת: גירוש הילידים הפלסטינים מאדמותיהם ו'ייהודן'. פשע גזעני מצמרר".

בכירים באש"ף קראו היום לכנס דיון דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להריסת המבנים שהחלה הבוקר בשכונת ואדי אלחומוס במזרח ירושלים. לטענת הבכירים, פעולותיה של ישראל הן טיהור אתני ופשע מלחמה. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי הריסת המבנים "היא יישום של הסדנה הכלכלית בבחריין, ויש לנו אלפי מסמכים ותלונות שהוגשו לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל. אנחנו לא נוותר על אדמתנו, ומה שנהרס נבנה מחדש". מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, עדנאן גית', אמר היום כי "הכיבוש יישא לבדו בהשלכות מעשיו ויהיה אחראי לתוצאות הפשעים הללו".

לדברי חבר בוועד התושבים של השכונה, עלי אלעבידי, הרס הבתים הוא גירוש וטרנספר לתושבים, שניסו להגן על רכושם בכל דרך משפטית ודיפלומטית אפשרית. "מה שקרה בבוקר זו מתקפה חסרת רחמים על אנשים פשוטים, נשים וילדים ומבוגרים שרצו להגן על בתיהם ורכושם", אמר. חבר נוסף בוועד, חמאדה חמאדה, הוסיף כי "יש משפחות ששמו את כל מה שיש להן כדי שיהיה להם קורת גג, והכל נהרס להם מול העיניים בפשע נתעב שמבצעת ישראל".